صحت برای همه شما میتوانید تمام معلومات صحی را در اینجا بیابید

Sunday, November 19, 2006

بهترین سن ازدواج

بهترین سن ازدواج


کلا احتیاج به شریک در زندگی ، پذیرفتن مسئولیت یک یا چند نفر در غالب خانواده ،عضق ورزیدن به همسر و فرزند و تامین سایر نیازهای اعضای خانواده شاید در بیان ساده باشد اما در عمل سخت خیلی از پسرها را می شناسم که علی رغم بالا بودن سطح مالی پس از چند سال یا حتی چند ماه زندگی به شکست برخوردند به نظر من برای ازدواج سنی نمی شود در نظر گرفت چرا که ازدواج یک مرحله از زندگی است و برای وارد شدن به این مرحله آماده شدن و رشد کردن عقل و جسم والبته بوجود آوردن شرایط مناسب بسیار بسیار اهمیت دارد حالا یک نفر این شرایط را در سن 20 سالگی در خود می بیند و یک نفر در سنین بالا تر یا حتی پایین تر از کجا بفهمیم از نظر فکری و عقلی به رشدی رسیدیم که ازدواج کنیم ؟ من از حرفهای پیچیده دیگران استفاده نمی کنم برای شناختن رشد عقلی خود یک پیشنهاد دارم در نظر بگیرید شما الان در هر سنی که هستید 18 سال 20 ساله 25 ساله 30 ساله یا بیشتر یا کتر دختر یا پسر و یا زن و مرد فرق نمی کند در سن کنونی تصور می کنید خیلی از مسائل زندگی را می دانید و تصور می کنید بهترین تصمیم ها را میگیرید و البته معیاری هم که برای ازدواج دارید فکر می کنید بهترین الگو می باشد اما فقط کافیست یک سال بزرگتر شوید می بینید که چقدر تفاوت کرده اید شاید الگوهای شما برای ازدواج تغییر کرده و یا به آن اضافه شده همین الان یک موضوعی که سال پیش برایتون پیش اومده را تصور کنید شاید امسال عملکرد سال پیش خود را در قبلا حل آن مشکل رد می کنید حالا اگر شما با معیار امسال خود تصمیم به ازدواج بگیرید و فردی را با همین معیار انتخاب کنید و سال آینده یا شاید دو یا سه سال بعد که معیار شما تغییر می کند می بینید که فردی که انتخاب کردید نمی تواند پاسخگوی معیارهای شما باشد در این زمان شاید نه راه پس باشد و نه راه پیش راه چاره چیست مطمئن باشید در طول زندگی در دوران جوانی به سنی خواهید رسید که حتی بعد از گذشت 2 یا سه سال در می یابید که به یک شناخت کلی رسیده اید و معیارهای شما تغییر آنچنانی نمی کند طرز فکر شما در طول این چند سال تغییر آنچنانی نکرده این زمان دقیقا سن ازدواج شماست که البته باز هم عرض می کنم شاید شما در سن 22 سالگی به این مرحله برسید شاید 28 سالگی و شاید در سنین دیگر خودم را مثال میزنم الان 27 ساله هستم و با دانستم خیلی از مسائل که شاید دیگران نمی دانند اما هنوز معیار هایم با سال قبل تفاوت دارد پس صبر می کنم ازدواج در سنین پایین را نقض نمی کنم به هیچ وجه اما بخاطر داشته باشید دنیای جوانی دنیای شور و تجربه آموختن است پس بهتره با دستی پر زندگی را شروع کرد اصلا مسئله مادیات نشاندهنده زندگی بهتر نیست دوستان من مطمئن باشید زندگی مشترک از درون یک چیز است و بز برون چیز دیگر خیلی از مسائلی که در دوران قبل از ازدواج برای شما اهمیت ندارد دقیقا ساید مهمترین مسئله در دوران زندگی مشترک شما باشد و یا بالعکس پس با دید باز تصمیم گیری کنید بهتر است اول عاقل باشید و انتخاب کنید و بعد از انتخاب عاشق باشید و خوب زندگی کنید با آرزوی موفقیت برای تمامی شما دوستان خوبم زندگی سرتاسر عشق و خوبی و زیبایی را برای شما آرزومندم




ارضاء ارگسم و وقوع آن در زن و مرد


بخش نخست؛
تحریکات جنسی و گاه طبعاً «رضاءْ» در زنان فرآیندی است بس پیچیده که تمام وجود یک زن، هم ذهن و هم بدن وی، را در بر میگیرد. ذهن انسان هنگام تحریکات جنسی از اعضا و پوست بدن علائم یا سیگنالهای مختلف بسیاری دریافت کرده، آنها را پردازش می کند و بر اساس فطرت وتا حدی تجربه و یادگیری های قبلی تبعاً بدانها پاسخهای مناسب را نیز میدهد. ممکن است فرآیند تحریکات جنسی در مغز ما در پاسخ به یک هوس، تصوّر(آمیزش)، تحریک دیداری( دیدن بدن لخت ... )، تحریک شنیداری (شنیدن صداهای وسوسه انگیز...)، تحریکات شامّه ای (بوی فِرِمُون بدن ...) و یا طعم ( طعم قسمتهائی از بدن ....) آغاز بشود. آغاز فرآیند تحریکات جنسی در یک زن زمانی شروع میشود که یا فردی اندام تناسلی و سینه هایی او را به طُرقِ مختلف تحریک بکند و یا اینکه احساس کند پوست بدنش با جریان نسیم هوا در نوازش است و یا لباسهایش با سینه یا اندام تناسلی وی در تماس و اصطکاک قرار بگیرند. باری، رضاءِْ کامل تنها زمانی اتّفاق می افتد که هم ذهن و هم بدن در یک وفاداریِ بازخورندی، فیدبک، و به طور همزمان درگیر آمیزش باشند. بله، ذهنیدن به تنهایی نیز منجر به لذّت میشود، اما باز شما این لذّت را در بدن خود یکسویه می یابید. بهرحال؛ نهایت لذت، رضاءْ، زمانی حصول می یابد که هر دو، «بدن- ذهن» در تعاطی با یکدیگر قرار بگیرند.
ما در زمان تولّد به تحریکات جنسی فقط از روی غریزه پاسخ میدهیم. یک طفل اگر احساس ایمنی کند و نیازهای اولیه اش را بطور مثبت پاسخ بیابد، آنگاه خیلی آسان به محّرِکِ جنسی نیز پاسخ میدهد. و شاید به همین علّت است که شیر دادن و لخت گذاشتن بچه در معرض هوا مایه بروز تحرّکات جنسی در وی میگردد و او را به یک نوع جنب و جوش عجیب و غریب و گاه مضحک وامیدارد...! اصلاً مشاهدات اخیر از جنین هفت-هشت ماهه نشان میدهند که اوّلین خود-ارضائی، استشهاد، دختر در بطن مادرش بوقوع میپیوندد. در اینباره بیشتر صحبت خواهیم نمود. دقیقاً از همینروست که یک نوزاد در هنگام تولّد به محرّکهای جنسی، کاملاً حسّاس است (کما اینکه از صدرحیاتش بوده!) اگر چه هنوز نداند که چطور باید آنها را ارزش نهد و یا مقوله بندی کند. در نتیجه در هنگام تولد؛ یک نوزاد بیشتر توسط محرّکهای فیزیکی لذت میبرد تا پردازش فکری و ذهنی نسبت به واقعیّت سکس و احیاناً عشق. این همان پدیده ایست که «زیگموند فروید» آنرا «لیبیدو» نامید. خلاصه، رضاء صرفاً در حدِّ یک پاسخ فیزیکی ساده یا لیبیدوئی در کودکان خود را بروز میدهد.
در زمان بلوغ؛ ما پاسخهای جنسی مناسب را کم و بیش از محیط خود آموخته ایم. غالباً تا آن زمان ذهنمان دچار عفونت این میم، (ر.ک. ”
میم چیست“) شده است که هر پاسخ جنسی به محرّکات مربوطه اصولاً «بد» است. اثر این تلقین ممتیکی گاه آنقدر شدید است که به علّت پرهیز ازآمیزش فیزیکی واقعاً ندانیم اصلاً کیً از لحاظ جنسی تحریک شده ایم و این قضیه البتّه بیشتر در مورد دخترها صدق میکند تا پسرها؛ صرف نظر از تربیت یا فرهنگی که به آن متعلّق باشند. علتش هم دو امر واضح است؛ نعوظ و انذالًِ برای پسرها تجربه ای کاملاً عیان و قابل لمس و مشاهده است. امّا دختران در این سن آموخته اند که «دخترهای خوب» و «دخترهای بد» چه کسانی هستند و ذهنشان در دغدغه حلِّ این مشکل است که چه جفتی برای آنها مناسبتر میباشد. در اکثر فرهنگها این فقط پسرانند که آزادند تا به سه امر مجزّا یعنی سکس، تناسل و ارتباط (از همخوابی دوستانه گرفته تا ازدواج) به طور جداگانه و در مقام و مکان خود هم بیندیشند و هم تصمیم بگیرند و هم عمل کنند--امّا متاسّفانه این آزادی از شما دختران بدلیل تابوها و اوامر و نواهی سنّتی-دینی و هنجارهای عُرفی سلب شده است و شما باید با یک تیر، که همان «بکارت = نجابت» باشد، سه نشان را در آنِ واحد بزنید. و اینهم نتیجه ای به جز افزایش پدیده نارضایتی و سرخوردگی در میان جنس شما و یا در نهایت، طلاقْ موفّقیت چندانی را برای زن و مرد آنهم تواماً در برندارد. امّا باید این چرخه شیطانی را یکبار و برای همیشه از کار انداخت؛ کما اینکه فعّالیت ما در این وبلاگ به همین خاطر است. بگذریم. . . !
دختران بین سنین 13 – 19 و البتّه زنان جوان، اگر احساس یا تمایل جنسی را ”بد و قبیح“ بدانند، شاید به خود اجازه ندهند در موقعیّتی تجربی قرار گیرند که اصولاً احساس نیاز جنسی را در خود بیابند. شاید آنان این تحریک جنسی را در ماسک کاذب عشق و عشق ورزیدن به یک فرد ببینند. یا شاید هر نوع نیاز جنسی را طبعاً در خود منکوب نموده و یا بروز آن را از ریشه انکار کنند و آنقدر مفرطانه به محرّکهای جنسی پاسخ منفی بدهند که نفس آمیزش را برای خود اصلاً امری غیر ممکن تصوّر نمایند. به دنیا و یا پدیده «سرد مزاجی» خوش همی آمدیدــ یکی از عوامل مهم در فشارهای روحی و دردهای جسمی خود زن، تلخی و کسالت روابط آمیزشی او با جفتش و بنابراین مثلاً طلاق است و البتّه بیائید غفلت نکنیم از گرم شدن بازار «زنان حرفه ای».
زنهائی هم هستند که نسبت به آمیزش جنسی احساس، آنهم برغم تحمیل هنجارهای اجتماعی، منفی ندارند و از این لحاظ آزادند. آنان از تحریکات جنسی درست مانند مردان و آنهم بدون کتمان آن لذّت می برند و آزادانه دنبال محرّکات جنسی نیز هستند. حال چه چیزی و یا چه کسی آنان را از لحاظ جنسی تحریک کند؛ بحثی دیگر است. البته جامعه نامنصفانه به اینگونه دخترها و زنهای سکسی به دید منفی می نگرد و آنان را ”زنان سلیطه“ و ”فاحشه“ می نامد. در جامعه آشفته خود ما، دختری که از احساسات جنسی خویش دوری کند «نرمال-تر» از دختری قلمداد میشود که از لحاظ جنسی بخواهد «روشنفکر» بوده باشد. شاید اکنون این حرف کمتر از بیست سال پیش درست باشد، اما بهر حال هنوز این موضوع کما هو السابق واقعیّت دارد بعلاوه علل «ژنتیکی-تکاملی» خاصِّ خودش که من در مقالات بعدی حتماً به آنها اشاره خواهم کرد.
بنابراین، پدیداری رضاء در یک زن؛ آنهم نسبت به یک مرد، بیشتر تابع ذهن او شده است تا نفس تجربه فیزیکی. از همینرو شدّت رضاء در زن بعلّت در گیری مستقیم ذهن وی حین آمیزش در مقایسه با مرد بیشتر است. تو گوئی که زن، در تضادّ با مرد، بیشتر با ارگان مغزش آمیزش میکند تا عضوهای
سکس-ابزارش. یکی از عوامل مؤثّر در بروز این رفتار «شرطی-شدن» زنان تحت فشارهای معمول، کنترل و سرکوب سائقهای جنسی آنان، در جوامع است. توانایی یک مرد برای رسیدن به حالت نعوظ و انزال به طور «مثبت» دلالت بر «رجولیّت» وی میکند که در ضمن به آن نیز افتخار هم دارد. در حالیکه تحریک جنسی زن و لذّت وی از آن دائماً نا مطلوب و ناموجّه تلقی و منکوب شده است و به همین جهت، و تنها به عنوان یکی از عوامل، زنان اغلب کمتر از مردان ارضاء میشوند، این در حالی است که ما میدانیم هر دو (زن و مرد) در هنگام تولد بطور مساوی از تحریکات جنسی لذت می برند. و این البتّه سهم تربیت، فرهنگ، تمدّن و یا در یک کلام «میمها» است در رقابت با «ژنها» به عرضه و تولید جنس زن و مرد چنانکه میبینیم.


بخش دوّم؛
فرایند آمیزش تا حالت رضاء، Orgasm، در زنان آنهم در چندین مرحله همراه است با یکسری تغییرات، علاوه بر تغییرات هرمونی و مغزی، فیزیکی و تدریجی در بدن آنها. زنان در مرحله اول با پدیده ”تراکم رگی“ یعنی تجمّع فروان خون در سینه ها و سکس-ابزار خویش مواجه میشوند که این خود منجر به برجسته و برانگیخته و حساس شدن این اندامها می گردد. و نسبتاً تمام بدنشان در این مرحله نسبت به هر گونه تماس، مُلامسه، لیسش و ماساژ واجد یک سری احساسات گرم و داغ و مطبوع می شود، رنگ پستونک، نوک پستان، و سکس-ابزار تغییر، نموده , در همان حال بابهشتِ آنها مرطوب و لغزنده می شود. زنان در مرحله دوم با پدیده ”انقباض عصبی عضلات“ مواجه می شوند: یعنی، تولید انرژی در انتهای رشته های عصبی و بافتهای ماهیچه ای و بطور کلی تمام بدن. ”انقباض عصبی عضلات“ همان حدِّ از سکس است که دانشمندان آنرا در استشهاد، Masturbation، به زنان قبل از رضاء پیشنهاد می کنند. بعداً بهّ تفصیل در باره استشهاد اعمّ از فواید و روشهای مناسب انجام آن مطالب مفیدی را به شما عرضه خواهیم کرد. فقط در اینجا تاکید باید نمود که ”انقباض عصبی عضلات“ یک حالت بد که در نتیجه احساسات منفی به آدم دست می دهد نیست. شاید شما این انقباض را در خود به عنوان احساس «پُرشدن» یا انقباض در سرتاسر بدن خویش آنهم «ماقبل رضاء» یا در «نقطه برگشت» حس کنید. جالب اینجاست که گاه برخی از زنان وقتی در این مرحله، دوّم، یکنوع انقباض شدیدی را در خود احساس کنند دیگر قادر به رهائی خود از تاثیرات بازدارنده آن در سیر به رضاء خویش نباشند. باید این نکته را در نظر گرفت که هر نوع عدم تمایل به امر آمیزش، بیزاری از فردی که میخواهید با وی سکس داشته باشید(از خودتان گرفته تا شخصی دیگر)، عدم تمرکز، فشار عصبی، بیماری، دارو (تجویز شده یا غیر آن)، یا اصولاً هر گونه مرضی که بنحوی از انحاء بر جریان خون یا بافت ماهیچه ها و یا سر رشته های عصبی تأثیر بگذارد بالقوّه میتوانند مانع سیر طبیعی و تدریجی زنان و دختران به سمت رضاء شده و یا حدّاقل منجر به کاهش مدّت و سقف رضاء در آنها بشوند.
اگر شما از دو مرحله ای (اوّل= ”تراکم رگی“ و دوّم= ”انقباض عصبی عضلات“) که ذکر شد آنهم در اثر مواجهه با تحریکات جنسی مناسب نگذرید آنگاه طبعاً قادر به تجربه رضاء نیز، متاسّفانه، در خود نخواهید شد . اگر شما بنا بعللی که در بالا گفتیم و علائمش چنانکه آمد: از عدم حسِّ رضاء گرفته تا نوع ناقص آن و یا کاهش مدّت و سقف آن در جریان آمیزش، چه با خودتان و چه با فرد دیگری، در خود احساس میکنید لطفاً به یک متخصّص، سِکسشناس، مراجعه کنید. و بدون قصد بر نا امیدی شما باید گفت چنین متخصّصانی بسیار نادرند؛ بخصوص در ایران. بنابر درک همین نقیصه است که ما بنا داریم تا در این «وبلاگ» شما را در جریان ثمرات آخرین تحقیقات در مورد «آمیزششناسی» قرار بدهیم.
در نمودار زیر «شدّت ارضاء» را از تهییج، Excitement، و لذّت ممتد، Plateau، گرفته تا رضاء، Orgasm، در روی محور عمودی و «دامنه یا دوام زمانی» با سه الگوی، 1 و 2 و 3، تا فرود تدریجی به برگشت، Resolution، را متمایز نموده بر روی محور افقی مشاهده میکنید. پس زنان و دختران قادر به تجربه سه الگوی ارضائی مشخّص، اعمِّ از ناقص تا کامل، هستند:

برای بزرگ نمایی روی تصویر کلیک کنید!
توجّه: مطلوبترین الگو از ارضائات سه-گانه، مورد 2 است که به تدریج با عروج ارضاء از مراحل «تهییج» و «لذّت ممتد» شما زنان را به عرش با شکوه «رضاء» میرساند. کما اینکه الگوی 3 نیز جالب است آنهم به دو علّت: اُفت و خیزهای پی در پی آن در دو مرحله اوّل و دوّم و سپس صعود ناگهانی آن به فاز رضاء و تداوم نسبی بیشتر آن در این مرحله نسبت به الگوی 2. باری، تا سلیقه و شانس و هنر و مهارت شما و فرد، یا افرادی، که با آنها آمیزش میکنید چه باشد . . . ! به نمودار بالا با دقّت نظر کنید و احتمالات متفاوت ارضاء شدن را در خودتان از آن استخراج کنید. البتّه زنانی هستند که ممکن است با تناوب چرخه های ارضاء آنهم در طول یک معاشقه تا پنج-بار و یا حتی بیشتر به قلّه رضاء برسند. هر چه تعداد رضاء-های شما بیشتر باشد تبعاً وفور هرمونهای درد-کُش، تسکین دهنده و آرامبخش در بدنتان بیشتر و بنابراین ظرفیت شما در مواجهه با چالشهای روزمرّه زندگانی بالاتر. در ضمن، رضاء علامت برخورداری شماست از یک «قلب و سیستم عروقی» سالم و بهینه. در یک کلام، دستیابی به «رضاء» بنوبه خود یک هنر است.
آمیزششناسان، دوره های پاسخهای جنسی را به چهار مرحله تقسیم نموده اندکه بترتیب و همانطور که در نمودار بالا میبینید عبارتند از: تهییج، Excitement؛ لذّت ممتد، Plateau؛ رضاء، Orgasm؛ و برگشت، Resolution. البته زمان و کیفیّت و خودآگاهی زنان و دختران در هر مرحله و حتی گاه ترتیبش برای هرفرد ممکن است متفاوت باشد.
تحریک جنسی غالباً با پاسخهای زیر به محرکهای فیزیکی-ذهنی همراه است. لطفاً با مشاهده و دقّت در دو نمودار زیر به مکانیزم مراحل ارضاء توجّه کنید:
مرحله «تهییج»:
· ابتدا در طی ده تا سی ثانیه بابهشت مرطوب، لزج و لیز، Vaginal Lubrication، می گردد،
· کِچُولْ،Clitoris ، بزرگتر و برافراشته میشود،
· مَلَبان و کِلبان، Labia، متورّم شده،
· جسم رحم، Uterus، به سمت عمود ایستادن حرکت میکند،

مرحله «لذّت ممتد»:
· دوسوم بابهشت، از داخل، منبسط، Vaginal Expanssionو بالونی گشته و طبعاً زن را شیفته و طالبِ « پُر- شدن » میکند،
· رحم به اهتزاز درآمده، عمودی می ایستد و قیف آن تا حدی خود را به بالا میکشد،
· رنگ مَلبان و کِلبان تغییر میکند،
· دیواره مجانب بابهشت و مثانه متورّم شده یک سوّم، تا خارج، بابهشت را کمی تنگتر نموده و با آماس خود «بالش رضاء،Orgasmic Platform » را پدید میآورد. از همینروست که تا حدی در این مرحله به زن کمی حالت ادرار نیز دست میدهد،
مرحله «رضاء»:
· «بالش رضاء» دچار یک سری رعشه های متناوب انقباضی، Rhythmic Contractions، میشود،
· رحم منبسط شده،
· «ماهیچه چِلّانیِ مَکُونْ، Rectal Sphinkter » تا حدی منقبض میگردد.

مرحله «برگشت»:
· «بالش رضاء» ناپدید میشود،
· بابهشت به حالت عادی خود باز میگردد،
· در زیر قیف رحم در بابهشت «حوضچه منی،Seminal Pool » پدید میآید،
· «ماهیچه چِلّانیِ مَکُونْ،Rectal Sphinkter » به حالت عادی خود برمیگردد.
البتّه در طول سه مرحله اوّل و بخصوص در مرحله دوّم و سوّم نیز:
پستونک، Nipples، سینه ها در اثر انقباض عضلانی وابسته شَقُّ و رَقْ، Erect، شده و حجم پستانها افزایش میابد،
و بالاخره در مرحله چهارم پستانها بوضع عادی خود برمیگردند؛ اگر چه پستونکها ظاهراً همچنان راست ایستاده باشند.




روشی برای شناخت اینکه آیا همسر شما قبل از ازدواج سکس را تجربه کرده یا خیر؟

روشی برای شناخت اینکه آیا همسر شما قبل از ازدواج سکس را تجربه کرده یا خیر؟
آیا برای شما مهم می باشد که بدانید همسر شما قبل از ازدواج رابطه جنسی با فردی غیر ازشما را تجربه کرده است ؟ یا شیاد از آن دسته از افرادی هستید که اعتقاد دارید همسر شما پیش از ازدواج هر کاری کرده ، کرده و مهم اینست که بعد از ازدواج آن کارهار را انجام ندهد خوب در مورد خانمها شاید از پرده زنانگی معلوم شود که قبل از شما رابطه جنسی را تجربه کرده اما این روش مناسبی نیست چرا که برخی افراد به طور مادرزاد از داشتن پرده بکارت محروم هستند و برخی دیگر از نوع پرده ارتجاعی دارند که خیلی راحت بدون از بین رفتن پرده بکارت می توانند رابطه جنسی را تجربه کرده باشند .
دخترانی زیادی هستند که قبل از ازدواج به علت روابط جنسی با شخص دیگر ( دوست پسر یا ...) پرده بکارت را از دست داده و پس از عمل جراحی آثار پارگی را ازبین برده اند اما باز هم روشی متفاوت برای شناخت اینکه آیا همسر شما پیش از ازدواج رابطه جنسی را تجربه کرده یا خیر وجود دارد. با یکی از دکتران پزشکی قانونی در این مورد صحبت کردم و ایشون خیلی راحت و با صراحت گفتند ماهر ترین جراح هم اگر پرده ای را عمل کرده باشد باز توسط پزشک قانونی قابل شناسایی است . اما نکته ای که وجود دارد آیا شما به همسر خود اعتماد دارید و با وجود این اعتماد قصد دارید قبل از ازدواج به پزشک قانونی مراجعه کنید آیا با این روش به شخصیت همسر خود بی احترامی نشده ؟ شاید شناسایی اینکه زن قبل از ازدواج سکس را تجربه کرده یا خیر آسان باشد اما در مورد جنس مرد این سناسایی چگونه انجام می شود ؟ همه ما می دانیم اگر جنس مرد هزاران بار هم سکس را در زندگی خود تجربه کند هیچ تاثیری بر ظاهر آلت تناسلی ندارد اما آیا روش دیگری وجود دارد در پاسخ به تمام سوالاتی که ذکر باید عرض کنم همیشه راه متفاوتی وجود دارد و حتی می توان فهمید که آیا شوهر شما قبل از ازدواج با شما سکس را تجربه کرده یا خیر امروه حتی با استفاده از آزمایشات مخصوص با دستگاههای جدید که در جرم شناسی از آنها استفاده می شود براحتی می توان کلیه رفتارهای انجام شده در دوران زندگی یک فرد را مورد بررسی قرار داد اجازه بدید یک آ«اری را که به تازگی به دستم رسیده بیان کنم در اروپا آمار مردانی که پیش از ازدواج سکس را تجربه کرده اند از هر 10 نفر 2 نفر و در مورد زنان از هر 10 نفر 3 نفر این رابطه را تجربه کرده اند اما این آمار در ایران که البته شاید دقیق نباشد در مورد مردان از هر 10 نفر مرد ایرانی 5 نفر و از هر 10 زن ایرانی 5/3 نفر این رابطه را تجربه کرده اند البته این آمار دقیق نیست حالا چند درصد امکان دارد شوهر شما جزآن 5 مرد باشد و یا چد درصد امکان دارد همسر شما جز آن 3 یا 4 زن باشد سوالی از آقایون میپرسم اگر شما از آندسته از افرادی هستید که سکس را قبل از ازدواج تجربه کرده اید اگر همسر شما هم این تجربه را داشته باشد شما بیاد ناراحت شوید؟ یا بالعکس در هر صورت اینکه چگونه بفهمید آیا همسر شما پیش از شما سکس را تجربه کرده یا خیر بستگی به شناخت خود شما از همسرتان دارد از نطر روانی در هنگام سکس اگر فرد سابقا این رابطه را تجربه کرده باشد به صورت غیر اردادی علائمی را از خود نشان می دهد که شما با شناختن این علائم می توانید این مسئله را درک کنید اما به نظر من سکس قبل از ازدواج را شاید نتوان بعنوان سکس حقیقی در نظر گرفت چرا که رابطه جنسی حقیقی فقط در زندگی زناشویی تعریف شده اما سکس در بین تمامی گروهها متداول بوده و از قانون خاصی پیروی نمی کند امیدواروم اول عاشق باشید و رابطه جنسی را با معشوق خود انجام دهید تا اینکه اول رابطه جنسی داشته باشید و بعد عاشق شوید در مورد چگونگی شناسایی تجربه سکس در همسرخود بدون اینکه متوجه رفتار شما شود لطفا به من ایمیل بزنید من اینجا نمی توانم حرفهایی که بر پایه حدس و گمان است مطرح کنم چرا که امکان دارد افراد با سوتفاهم مواجه شوند و در زندگی دچار مشکل شوند اما باز هم عرض می کنم سکس قبل از ازدواج سکس حقیقی نیست و مهم اینست که بعد از ازدواج خیانت صورت نگیرد چرا که در اینصورت رفتار همسر شما توجیه ناپذیر خواهد بود البته واقعا رابطه جنسی با چند نفر در زندگی مشکل ساز خواهد بود این یک امر اجتناب ناپذیر می باشد پس توصیه من به دوستان عزیزم به خصوص دختران اینست که دنبال دوستی هایی که بر پایه رابطه جنسی باشد نباشید چرا که به واسطه چند لحظه لذت آنی و زودگذر از یک عمر لذت به یاد ماندنی وشیرین محروم شوید همین طور در مورد آقایون جدای ایتلا به بیماری هایی که امان دارد به آن مبتلا شوید باید بدانید رابطه جنسی که فقط بواسطه ارضا شدن غریزه جنسی باشد باعث اختلال در روحیات شما می شود پس رابطه جنسی مفید است که برگرفته از دوست داشتن و عشق باشد مطمئن باشید این نوع رابطه جنسی خود به خود پیش می آید امیدوارم با درج این مطلب باعث توهین به فرد یا گروه خاصی نشده باشدم درک مطالب مذکور احتیاج به تفکر بیشتر و بازنگری در رفتارهای خود را دارد




قول ازدواج ابزاری برای ارضای جنسی پسرها

قول ازدواج ابزاری برای ارضای جنسی پسرها...!



بیش از 80 درصد از دخترانی که رابطه جنسی قبل از ازدواج را تجربه کرده اند و از این کار خود دچار عذاب وجدان شده اند دخترانی بودند که از سوی دوست پسر خود پیشنهاد ازدواج یا قول ازدواج به آنها داده شده است حتی دخترانی که هرگز تصور برقرای رابطه جنسی را قبل از ازدواج نمی کرده اند در این دام افتاده اند و از کرده خود پشیمان هستند در این بین حتی افرادی وجود داشته اند که اقدام به خود کشی کرده اند و یا از خانه خود فراری شده اند بیشتر دختران خیابانی خود طعم تلخ خیانت را تجربه کرده اند و زمانی که پشت سر خود را خالی می دیدند به ناچار پا به فرار گذاشته و برای سرپناه حاضر به خود فروشی شده اند سوالی میپرسم آیا لحظاتی لذت ارزش از دست دادن زندگی را دارد چرا برای خود ارزش قائل نمی شوید چرا بدن خود خود را به آسانی در اختیار یک انسان شهوت پرست قرار می دهید اکثر پسرها هرگز با کسی که با آنها رابطه جنسی داشته اند حتی فکر ازدواج هم نمی کنند و فقط شما را تاز مانی دوست خواهند داشت که شخص مناسبی را برای جایگزین کردن شما و یا برای ازدواج انتخاب کنند هیچ تعهدی هم نسبت به شما نخواهند داشت آیا اون پسری که به علت عدم برقراری رابطه جنسی شما را رها کند واقعا ارزش این را دارد که زندگی خود را ویران کنید فقط به خاطر اینکه نهایتش 5 ثانیه به اوج لذت برسد فراموش نکنید من یک پسر مجرد هستم و خیلی بهتر از شما هم جنسان هم رده سنی خودم را می شناسم اعتماد نکنید ارزش شما بیش از این حرفهاست یک پسر چه زمانی میتواند به شما پیشنهاد ازدواج دهد ؟ زمانی که خانواده اون پسر در درجه اول شما را بشناسند ، زمانی که وضعیت کارو زندگی آینده اون پسر مشخص باشد ، زمانی که خانواده شما در جریان باشد و خیلی چیزهای دیگر باید فراهم باشد تا این پیشنهاد داده شود نه اینکه وقتی کنار هم تو تاکسی و کنار آب و سینما و یا هرجای دیگه وقتی در آغوش هم هستید با کلماتی همانند اینکه تو مال من هستی و آینده من فقط با تو هست و از اینگونه حرفها فکر کنید که دیگه واقعا همه چیز تموم شده حرف من رو شاید شما متوجه نشید و پیش خود بگویید دوست پسر من با همه فرق داره اون اصلا اینطوری نیست بله همه رو نباید به یک دید نگاه کرد این درسته اما نبیادم بر حسب مسائل ظاهری اصل رو فراموش کرد آخه زندگی که فقط همخوابی و هم بستر شدنو دوست داشتنو عشق و این حرفها نیست خیلی از افراد که برای من ایمیل ارسال می کنند در دام همین حرفها افتادند و به چه کنم چه کنم افتادند همین دیروز ایمیلی داشتم از یک دختر 26 ساله که پرده خود را بواسطه قول ازدواج از جانب دوست پسر خود از دست داده بود این خانم به گفته خودش مذهبی هم بود الان خودش احساس ندامت می کرد .



دختر خانمها شما اسباب بازی نیستید شما عروسک نیستید شما انسان هستید شما ارزش بالایی دارید شما روزی مادر می شوید حتی پسرانی هم که قبل از ازدواج رابطه جنسی را تجربه کرده اند پس از ازدواج عذاب وجدان دارند رابطه جنسی قبل از ازدواج بر روابط زناشویی پس از ازدواج تاثیر مستقیم دارد ساده نباشید شاید همین آقائی که الان دوست پسر شماست و به شما قول ازدواج داده و از شما درخواست رابطه جنسی کرده روزی به شما خیانت کند مردی که نتواند جلوی شهوتش را بگیرد نمی تواند شما را خوشبخت کند چون مردان همیشه شهوت و غریزه جنسی بالایی دارند پس اگر الان خود را کنترل نکنند هیچ گاه نمی توانند کنترل کنند عاقل باشید چرا شما با برقراری رابطه جنسی دوست داشتنتون ثابت کنید چرا آنها با مقابله با شهوت خود دوست داشتنشون به شما ثابت نکنند؟



سخن آخر



شاید با نوشتن مطالب بالا باعث رنجش خاطر گروهی شده باشم عذر می خوام اما من بابت درج مطالب از جایی پولی دریافت نمی کنم پس هر چه می نویسم بر اساس تحقیقات شخصی اینجانب میباشد اکثر دختران پس از برقراری رابطه جنسی از کرده خود پشیمان می شوند برای پسرها از بین رفتن پرده بکارت شما اهمیتی ندارد نکته بعدی همان مقدار که دختر ها به خاطر دوست داشتنشون حاضر به برقراری رابطه جنسی می شوند یک پسر هم می تواند به خاطر دوست داشتنش و اثبات این امر در مقابل شهوت خود مقاومت کند . نکته بعدی ازدواج یک امر ساده ای نیست که به راحتی هر کسی این پیشنهاد را بر زبان بیاورد شما زمانی می توانید به پیشنهاد طرف مقابل فکر کنید که شرایط ازدواج اون طرف و خود شما از هر نظر روبه راه باشد فقط دوست داشتن و عشق شرط ازدواج نیست در کل باز هم اگر باعث رنجش خاطر دیگران شدم عذر می خوام با آرزوی موفقیت و کامیابی در تمامی زمینه ها برای شما .


حرفهایی که زنان عاشق

حرفهایی که زنان عاشق شنیدنشان هستند
چیزی وجود دارد که هر مردی لازم است درمورد همسرش از آن مطلع باشد: گفتن چه حرفهایی باعث خوشحالی اومیگردد. وقتی سخن از تعریف و تمجید بمیان می آید زنان تـبـدیل به هیولای خـون آشـام گـرسـنـه ای می گـردند که همیشه بیشتر و بیشتر و بیشتر طلب میکنند! و اگر شما خواسته شان را برآورده نمایید، در عـوض بـسیـار بـیـشتـر از طرف همسرتان مورد محبت و توجه قرار خواهید گرفت و آنها خوب می دانند که چطور این کار شما را جبران کنند.
چه ازدواج کرده باشید و چه در دوران نامزدی بسر میبرید، این قانون را بیاد داشته باشید: برای آمـاده نـگاه داشـتـن یک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما، کافی است نکات مثبت بسیاری از او را به وی یادآوری نمایید.
ادامه به 10 مطلبی که همسر شما عاشق شنیدن آنها است اشاره میکنیم:
شماره 10
"روز خوبی داشتی؟" هـنـگامیـکه از همسر خود در مورد چگونگی گذراندن روزش پرسش میکنید، برداشت او این خواهدبود که شما انسان با فکری هستید و مشتاقید بدانید وی ساعات کاری خود را چگونه سپری کرده است. اما یـک هشـدار: ایـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد که چند ساعتی در مورد کوچکترین اتفاقاتی که برایش افتاده صحبت نمایـد. پس برای مدت زمانی طولانی آماده نشستن و شنیدن داستانهای او شوید.
شماره 9
"نمی تونم بگم چقدر دلربا و زیبا هستی" همانطور که مشخص است، این بـه او مـی رسـاند که شما وی برای شما جذاب بوده و فرد دیـگری بـه چشمتان نمی آید. از طرف دیگر باعث افزایش اعتماد بنفس در او خواهد شد.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این جمله بخصوص در روابط زناشویی بلند مدت مؤثر واقع می شود چرا که شما به همسر خود اطمینان میدهـید هنوز به او علاقه دارید. در عوض همسرتان نیز سعی خواهد کرد این زیبایی و دلربایی را با شما تقسیم نمایید. سؤالی هست؟ اینجوری فکر نمیکنید؟
شماره 8
"در مورد ‌[ هر چیزی ] چه احساسی داری؟" پـرسیدن این سؤال به همسرتان نشان می دهد که شما خالصانه برای احـساسـات او اهمیت قائل هستید. زنها عاشق بیان احساسات خود در مورد هر موضوع قابل تصوری می بـاشند. با این حـال بـدانید که خود را در دام گفـتگویـی طولانی و عمیق در مورد آن موضوع گرفتار خواهید کرد. بنابراین اگر شب تصمیم دیدن مسابقه فوتبالی را دارید، این سؤال را مطرح نکنید.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این سؤال بیانگر جنبه مهربانی و دلسوزی یک فرد است. وقتی همسرتان در می یابد که شما توجهتان را به وی مبذول داشته اید، او نـیـز متقابلا تمام احساسات خود را با شدتی بسیار بیشتر، اهدا خواهد نمود. یعنی اگـر قـبـلا فـقـط فردی جذاب بشمار می آمدید، اکنون همانند جواهری در چشم او جلـوه خواهید کرد. متوجه منظورم می شوید؟
شماره 7
"تو زیبا تر از دوستان دیگرت هستی" قرار دادن او از بین همتاهایش بر سکوی نخست زیبایی باعث بالا رفتن اعتمـاد بـنفـس وی شـده و سـبـب می گـردد تا هـمـسر شمـا در تـصـوراتش بر دوستان هم جنس خود بتواند فرمانروایی کند. این تحسین و تعریف بسیار مهمی در دنیای زنانه محسوب شده و امتیاز شما را در نزد همسرتان ارتقای چشمگیری خواهد داد.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: گذشته از اینکه باعث می گـردد او از لحاظ زیبایی ظاهری خود را برتر از اطرافیانش تصور کند، این جمله کوتاه به همسرتان تفهیم میکند که شما تا چه حد برای وی ارزش قائل هستید. بعلاوه زمانی که دوستانش پیش شـما هستند، کمتر احساس نگرانی خواهد کرد. او در مـورد خـودش احـسـاس خـوبـی نموده و پاداش سلیقه بخرج دادن شما را خواهد داد. با اینحال یک احتمال جانبی بالقوه وجود دارد: یک همسر حسود این سخن را مدرکی برای متهم نمودن شما به اینکه قصد برانداز نمودن و چشم دوختن به دوستانش را دارید، بشمار خواهد آورد.
شماره 6
" تو واقعا زرنگ و باهوشی" با تـصـدیـق نـمودن هـوش و ذکـاوت وی، ایـن معـنی را می رسانید که علاوه بر محاسن ظاهری، متوجه ذهن و فکر توانمندش نیز شده اید. هـمـسر شـما بـا شنیدن این جمله در مورد همه جوانب زندگی خود احساس رضایت و خوشنودی خواهد نمود. این سخـن نشانه احترام از طرف شما برای همسرتان محسوب میگردد.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: همسرتان این مسئله را که شما فقـط بـه فـکر روابط جنسی نیستید و قادرید ماورای چنین موضوعات فکر کنید را تحسین خواهـد کرد. زنها عاشق مردان صـمـیمی و خـوش قـلب مـی بـاشند و هیچ چیزی بهتر از بیان و تشخیص هوش و ذکاوت آنها نمی تواند صفات آقا منشانه شما را آشکار نماید
شماره 5
"در روابط زناشویی بسیار خوب هستی" بیان این جمله باعث می گـردد هـمـسرتان احساس کند که یک الهه است. شنیدن این عبارت به همسر شـما تفهیم می کنـد کـه روابـط جنسی و زناشویی او به چشم شما بی عیب و نقص بوده و باعث می گردد که احساس نماید واقعا می داند کـه چگـونه باید مرد خود را راضی نگاه دارد.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: تحسین و تمـجید از عملکرد او نشانگر این است که شما به روابط جنسی فقط به عنوان ابزاری برای ارضا نــمودن خود نگاه نکرده، بلکه همه جنبه های آنرا مورد ستایش قرار میدهید.
شماره 4
"می خواهم همه عمرم را با تو سپری کنم" ایـن جمله ای سنگین است؛ معنی آن فاصله زیادی با دادن پیشنهاد برای ازدواج نـدارد. بنابراین پیش از گفتنش به نامزدتان مراقب عواقبش باشید. اما بخاطر داشته باشید که ریسک کردن اغلب پاداش و نتیجه مطلوب به دنبال خواهد داشت. هنگامیـکه این جـمله را بیان می دارید، او از لحاظ روانی بسیار سرکیف می گردد. جـمـلات دیـگـری کـه تقریبا همین نتیجه را داشته ولی تعهدآوری آنها کمتر می باشد، عبارتند از: " فقط تو میتونی تا این حد منو خوشحال کنی" و " من دوست ندارم با هیچ کس دیگری جز تو باشم."
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: همـه زنـها عاشق شنیدن جملاتی حاکی بر سرسپردگی دیرپا و با دوام از همسرشان هستند. مطمـئـن بـاشیـد کـه بـعد از گفتن این جمله سلامی همیشگی را از او خواهید شنید.
شماره 3
"تو بهترین دوست منی" به او می گویید که چگونه ماورا و فراسوی مسائل جنـسی می اندیشید و به این معنی اسـت که برای رابطه اتان ارزش قائل هستید و مایلید کارهایی را بـهـمراه او انجام دهید که مردان دیگر ممکن است رغبتی به آن نداشته باشند. همسرتان بعد از شنـیـدن ایـن جمله پیوستگی مقاومت ناپذیری با شما پیدا خواهد نمود.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این جـملات شـما را در نـظر وی بـجای یـک فرد عادی که مجبور به گذراندن وقتش با او است، به انسانی معنی دار و جذاب تـبـدیـل میکند. این شما را به ابتدای لیست خواسـتگـاران پرتاب میکند چراکه شما به مهمترین نکته اشاره کرده اید: دوستی و رفاقت.
شماره 2
"تو یک مادر ایده آل خواهی شد" اغلب زنها به دنبال این هستند که روزی بچه دار شونـد. هـمـچـنین اکـثـرا با خود کلنجار می روند که آیا در این راه مـوفـق خـواهد بـود یـا خـیر. بـا گفـتن این جمله به او اطمینان می دهید که حتما به هدفش خواهد رسید. به علاوه با ارضـای نیازهای درونی او باعث آرامش و تسکین وی می شوید. بیان این کلمات از زبان شما به عنوان یک همسر، او را تبدیل به خوشحال ترین انسان روی زمین خواهد نمود.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: اینـگونه بطور غیر مستقیم به همسر خود می فهمانید که مایلید از او بچه دار شوید. واضح است که این نوایی بسیار خوشایند در گوش او می باشد. از این نقطه، همسرتان بیشتر پذیرای پیشرفت و ترقی شما خواهد شد.
شماره 1
"تو زندگی منو کامل می کنی" این به او می گوید که تنها فرد مورد علاقه شما است. همه زنها دوست دارند این جمله را از شوهرشان بشنوند. بـیـان ایـن عبـارت بـه مفهوم آن است که شما همسر خود را بصورت کامل پذیرفته ایـد و ایـنـکه او به صـورت موجودی اجتناب ناپذیر و همیشگی برای شما در آمده است. در همسرتان احساس لـذت بـخش غیر قابل تصوری بوجو آمده و تا چندین روز لبخند از لبانش جدا نخواهد شد.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این جـمـله اسـاسـا مـی گـوید که شما در زندگی به او نیاز داشته و نمیـتوانید بدون او به زندگی ادامه دهید. زنها از شنیدن چنین جملاتی بسیار مشعوف میگردند.
اشاره باشکوه
"دوستت دارم" این جمله "دو کلمه ای" معروف و کوتاه کـه هـمگی ما برایـش اهـمیت بسیار زیادی قائل هستیم، می تواند تاثیر شگرفی به همراه داشته بـاشد. اگر ازدواج کرده اید خوب است هر روزه چندین بار برای همسرتان تکرارش نمایید.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: گفتن این عبارت بهـمسرتان بـاعث روشن نگاه داشتن شعله های آتشی می گردد که همیشه نیاز به برافروزی دارند. اگـر در بـین شما کسانی تـا حال این جمله را به همسرشان نـگفـتـه انـد، هر گاه احساس آمادگی نمودید، تردید به خود راه نداده و آن را بیان کنید. هیچگاه از گفته خود پشیمان نخواهید شد وقتی که عکس العمل او را می بینید ( یا احساس می کنید ).

گفتگوی عشق
اکنون که آموختید که چگونه می توانید همسر خود را خوشنود کرده و صورتش را سـرخ نمایید، اینکار را انجام دهید! فقط به این نکته فکر کنید که او در جواب کار شما در آینده چطور جبران خواهد نمود.



لقاح و باروری( آبستنی، بارداری ،جنین ،جفت،اسپرم

لقاح و باروری( آبستنی، بارداری ،جنین ،جفت،اسپرم)
تمام موجودات زنده تولید مثل می کنند. در انسان تولید مثل به وسیله دو نوع سلول انجام می پذیرد. اسپرم ها که به وسیله بیضه های مرد ساخته می شوند و تخمک ها که به وسیله تخمدان های زن تولید می شوند. هر یک از این سلول ها نیمی از مجموعه DNA (ماده ژنتیک) را در خود دارند. آنها از طریق مقاربت جنسی، کنار هم قرار می گیرند؛ اگر یک اسپرم وارد یک تخمک شود و آن را بارور کند، DNA مرد و زن ترکیب شده، سلول های جدیدی حاصل می شوند. بارداری زمانی رخ می دهد که این سلول ها خود را در رحم جای می دهند. در طول بارداری که حدود ?? ‌هفته (?ماه) طول می کشد، این سلول ها تکامل یافته، نوزاد را به وجود می آورند.
لقاح: در طی مقاربت جنسی اسپرم ها وارد مهبل زن می شوند و سپس از رحم بالا می روند و وارد لوله های حمل تخمک می شوند. اگر اسپرم ها با یک تخمک برخورد کنند، سعی می کنند پوشش آن را سوراخ کنند. اگر یک اسپرم موفق به این کار شود، دم خود را از دست می دهد و با هسته تخمک ترکیب می شود و در همین حین تغییرات شیمیایی ایجاد شده در تخمک مانع از ورود اسپرم های دیگر می گردد. به این ترتیب، با ترکیب DNA مرد و زن یک سلول جدید حاصل می شود.
آغاز بارداری
سلولی که از اتصال تخمک و اسپرم حاصل می شود، تخم نام دارد. در عرض ? ‌روز پس از بارداری، تخم سفر خود را از طریق لوله حمل تخمک به سمت رحم آغاز می کنند که این امر با فعالیت عضلات جدار لوله میسر می شود. در همین زمان، تخم خود را مکرراً‌ تقسیم می کند تا مجموعه ای از سلول ها به نام مورولا حاصل شود. پس از ? ‌تا ? ‌روز این مجموعه سلول به رحم می رسد. این مجموعه خود را به صورت امنی در آندومتر (سطح داخلی رحم) جای می دهد و به رشد خود ادامه می دهد. از این لحظه به بعد از بارداری به خوبی تثبیت می شود. یک بخش از مجموعه سلولـی به داخل آندومتر رشد می کند و تبدیل به جــفت می شود کـه نوزاد در حال تکامل را تغذیه می کند. بقیه سلول ها که نوزاد به وسیله آنها رشد خواهد کرد، تبدیل به جنین می شوند.
از تخمک تا جنین
با تقسیم سلول های در حال عبور از لوله حمل تخمک،‌ تعداد آنها هر ?? ‌ساعت دو برابر می شود. وقتی مجموعه سلولی به رحم می رسد، شامل صدها سلول است. وقتی سلول ها در سطح داخلی رحم جای می گیرند،‌ تکامل خود را برای تشکیل یک جنین آغاز می کنند.
چگونگی تغذیه جنین
جنین برای برآوردن نیازهای خود به اکسیژن، مواد غذایی و پادتن های ضد عفونت و همچنین برای دفع مواد زاید خود به مادرش وابسته است. این مواد در داخل جفت که عضوی متصل به سطح داخلی رحم است و از طریق طناب نافـی به نـوزاد مرتبـط مـی شود، بین خـون مادر و خـون جنیـن مبادله مـی شوند. در جفت، خون مادر و جنین نزدیک هم قرار می گیرند ولی واقعاً مخلوط نمی شوند.
عروق خونی در جفت
عروق خونی طناب نافی در جایی که به جفت می رسند، ساختارهایی به نام پرز را تشکیل می دهند و پرزها به سمت نواحی حاوی خون مادر پیشروری می کنند. کوریون که غشایی است که مواد غذایی و سـایر مـواد از طـریق آن عبــور مـی کنند، آنها را محصور می کند.
تکامل جنین جنین در کیسـه ای در داخـل رحم تـکامـل می یابد. مایع آمنیوتیک مثل یک ضربه گیر برای این کیسه عمل می کند و تغذیه آن نیز به وسیله خون بندناف انجام می گیرد. محصول بارداری در ? ‌هفته اول، رویان نام دارد. در این مدت، اندام ها، سر و ظاهر صورت شکل می گیرد؛ بیشتر اعضا تشکیل می شوند و قلب شروع به ضربان می کند. رویـان بعـد از ?‌‌ ‌هـفـتـه، جنیـن نامیـده مـی شود. تکامل ساختارهای بدن در سراسر بارداری ادامه می یابد.
تغییرات بدن مادر در دوران بارداری
بارداری به سه مرحله (ثلث) تقسیم می شود که هر یک حدود ? ماه طول می کشد. در طی بارداری بدن مادر متحمل تغییرات عمده ای می شود. بارزترین این تغییرات عبارتند از برآمدگی شکم همراه با رشد جنین و بزرگ شدن پستان ها همزمان با آماده شدن آنها برای تولید شیر. به علاوه در هر سه ماهه تغییراتی اختصاصی رخ می دهد. در سه ماهه اول، تغییرات قابل مشاهده اندکی وجود دارد. البته ضربان قلب مادر، حدود ? ضربه دردقیقه افزایش می یابد تا گردش خون جنین را زیاد کند. تغییر در غلظت هورمون ها ممکن است باعث ایجاد علایمی چون تهوع شود. در سه ماهه دوم ممکن است در اثر وزن جنین، احساس کمردرد مادر شروع شود. اشتهای مادر ممکن است افزایش یابد. تا هفته‌ههای ?? تا ?? حرکات قابل احساس جنین شروع می شود و در شکم مادر احساس لرزش ایجاد می شود. در سه ماهه سوم، همزمان با جهش رشدی جنین، مادر به سرعت وزن می گیرد. سرانجام رحم چنان بزرگ می شود که سر آن تقریباً به قفسه سینه مادر می رسد. در هفته های آخر، جنین تغییر وضعیت می دهد به طوری که سر آن به سمت پایین قرار می گیرد و برای تولد آماده می شود.
مادر در هفته ??
پستان های مادر، سفت و آرئول (ناحیه دور نوک پستان) تیره می گردد رحم که در حال بزرگ شدن است، ممکن است مثانه مادر را تحت فشار قرار دهد.
مادر در هفته ??
با رشد جنین و رحم، شکم مادر شروع به برآمدن می کند. لوبول های تولیدکننده شیر در پستان ها بزرگ می شوند و ممکن است از نوک پستان ترشحاتی بیرون بیاید.
مادر در هفته ??
تحت فشار قرار گرفتن ریه ها، معده، روده ها و مثانه ممکن است علایمی چون تنگی نفس خفیف، سوزش سر دل و تکرر ادرار ایجاد کند.



درد و ناراحتی در حین عمل جنسی

درد و ناراحتی در حین عمل جنسی :
درد و ناراحتی در حین سکس :
(برای خانمها )
زنان و دخترانی هستند که در حین سکس درد زیادی احساس میکنند و علیرغم میل آنها به سکس و هم آغوشی . اما تجربه درد مانع از این کار میشود .
هیچ کس نباید در حین سکسدرد و ناراحتی بکشد .به همین دلیل اولین توصیه به کسانی که درد را تجربه میکنند میگوییم که اول دست نگه دارید .سکس برای لذت و خوشی و کیف کردن است نه برای درد و رنج . خود احساس درد در هنگام سکس نشانگر این است که یک جای کار می لنگد اما متاسفانه بسیاری با این مشکل دست به گریبانند .
دخترانی که برای اولین بار عمل دخول آلت پسرانه را در درون خود تجربه می کنند ( دختران باکره ) ممکن است خود عمل پاره شدن پرده بکارت یا نفس عمل دخول و خروج آلت مرد باعث احساس عدم راحتی آنان شود که شدت عدم راحتی یا درد هم به تجربه مرد برمی گردد و نیز جنبه های روانی دختر که به انقباض ماهیچه های بدن او ودر نتیجه احساس درد و ناراحتی منجر میشود .
برای جلوگیری از این مشکل ، بهتربن کار صحبت با همدیگر آماده سازی هم و اعلام این مسئله که اولین بار من است و تجربه ندارم و عمل دخول را با کمک و هماهنگی هم انجام دهند .
در بسیاری از مواقع شکل و شیوه فعالیت وتحرک شریک جنسی شما ( مرد یا پسر ) باعث این درد میشود .مثلا مثل افراد .... ندیده ، تلمبه زدن یا همان عقب و جلو رفتن ها را خیلی تند و سریع و بدون توجه به احساس و تحمل شما انجام میدهد یا اینکه از یک زاویه نامناسب آلت خود را وارد شماکرده است . دلیل دیگر احساس درد میتواند کمبود ترشحات آلت شما باشد استفاده از یک سری دارو ها در کم کردن ترشحات واژن تاثیر منفی دارد ، از آن گذشته رسیدن به دوره یائسگی و تغییرات هورمونی ناشی از آن باعث کم شدن ترشحات واژن میشود .
صحبت کردن با هم ، تغییر زاویه دخول ،یواش کردن عقب و جلو رفتن ها از راه حل های این مشکل است . راه دیگر استفاده از کرمهای لزج کننده است که به همین نام در داروخانه یافت میشود .
در بسیاری از مواقع ، خودداری از بوسه های داغ و معاشقه و ناز و لیسیدن و نوازش و خلاصه آماده سازی بدن ونحریک ترشحات باعث خشک ماندن واژن و عدم آمادگی آن برای استقبال از آلت طرف میشود که به احساس درد و ناراحتی زن از سکس منجر میشود .( اهمیت " هنر بوسیدن " و " اهمیت نوازش" در اینجاست که حتما مطالعه نمایید .)
امــــــا گاهی اوقات با وجود به کارگیری دهان و زبان و دست (معاشقه) برای تحریک و آماده سازی زن برای دخول ،واژن زن ترشحات لازم را انجام نمیدهد یعنی واژن هموز خمار است و زهدان هنوز خواب آلود .در نتیجه تماس و ضربه های یک آلت سفت را بر نمیتابد و باعث درد میشود .
برای حل این مشکل مرد باید قبل از چپاندن آلت از انگشتان خود استفاده کند . و حسابی به تحریک واژن ، اطراف وقسمتهای داخلی آن بپردازد .به شرط آنکه نوازش ،بوسه ، تحریک چوچوله و...... را قبلا انجام داده باشد .
به کارگیری انگشت برای تفحص آلت زنان و سنجش آمادگی آن برای استقبال از معشوق دلخواه راه خوب و مطبوعی است . چون هم به نوبه خود زن را تحریک میکند و هم مرد میزان آمادگی زن را احساس میکند .( محیطی گرم . نرم . خیس . ازج و منبسط "بد نیست توی چشمهای هم نگاه کنید ")
گاهی انقباض شدید ماهیچه های کناره دیواره واژن هم باعث احساس درد میشود .دلیل سفتی و سختی دیواره ها معمولا از اضطراب . نگرانی. ترس .واهمه وفشار روانی به زن به خاطر احتمالا توقعات نا مناسب و بیجای مرد از او در امور سکسی و .... ناشی میشود .یعنی مشکل یک عامل روانی دارد .تلاش برای عمل هماغوشی در یک فضا و محیط مناسب .بوسه و معاشقه طولانی آماده سازی درست و حسابی 2 طرف برای دخول و کنار گذاشتن توقعات بیجا به حل مشکل میانجامد .
اما هستند زنانی که پس از طی همه این مسیر ها باید به پزشک مراجه کنند . عامل دیگر احساس درد عفونت واژن ( به دلایل مختلف ) است که راه آن مراجعه به پزشک است .استفاده از عطر و کرم در واژن و اطراف آن ممکن است باعث ایجاد حساسیت واژنی در معدودی از زنها شود .
در نهایت مراجعه به روان پزشک برای عده ای از خانمها که باز هم مشکل دارند توصیه میشود .
نکته مهم پایانی :

در آخر نباید درد و ناراحتی ناشی از یک عامل مهم روانی دیگر را از یاد برد .
زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند یا بنا به آموزشها و اعتقادات محدود کننده و یا فشارهای فرهنگی و خانوادگی ، از انجام عمل سکس احساس گناه با آلوده بودن میکنند . بهترین راه برای غلبه بر این مشکل ، بالا بردن آگاهی خود درباره مسائل جنسی تلاش برای کنار گذاشتن اخلاقیات و آموزشهای محدود کننده . اعتماد منطقی به طرف مقابل ، صحبت کردن با هم و تبادل تجربیات است .




مرکز ج (G.spot)در مردان کجاست

مرکز ج (G.spot)در مردان کجاست

موضوع این مطلب چگونگی پیدا کردن مرکز ج G.spot در آقایان استشما با پیدا کردن این مرکز می توانید از سکس لذت بیشتری ببریدتا حدی که از شدت سکس نعره بزنیدقبل از هر کاری باید ابتدا یک دوش بگیرید و حسابی کس و کون و کیررا با آب و صابون بشوئید پس از این کار به اتاق خواب رفته و حسابی همدیگر را ناز و نوازش دهیدتا حشری شویدسپس دوست پسر یا شوهرتان را به پشت خوابانده و یک بالش زیر باسن او بگذاریدسپس کف دست خود را چرب کرده و شروع به ماساژ دادن کیر می کنیدقبل از مالش کیر به شخص بگوئید که آمدن آبش را به شما بگوید شروع به ماساژ کیر کنید و همزمان تخم های فرد را به آرامی بکشید چون باعث سفت تر شدن کیر می شود . سعی کنید سر کیر را بیشتر ماساژ دهیدچون حساسترین نقطه کیر است . قبل از آنکه آب شخص بیاید دست از مالش بر دارید راهی که برای متوقف کردن آب شخص بکار می برید این است که دو انگشت یک دست خود را در پرده ی بین تخم ها و کون قرار داده و فشار می دهیمهمزمان شروع به فشار دادن کیر می کنیم که این کار ها باعث به تاخیر افتادن آب می شودپس از آن که آب شخص نیامد این بار دو دست خود را چرب می کنیم و با یکی کیر را ماساژ می دهیم و دیگری را به آرامی وارد کون میکنیم در ابتدا ماهیچه های کون سفت می شود ولی شما انگشت خود را خارج نکنید کم کم ماهیچه های داخلی کان ملین می شود حالا دست از مالش کیر برداشته و تنها روی کان شخص متمرکز کنید وقتی انگشت خود را تا دو یا سه سانتیمتری داخل کون کردید شروع به ماساژ داخلی کنیدحالا انگشت را به سمت بالا ( رو به سمت ناف) بردید به دیواره ای برخورد می کنید که آن دیواره مرکز ج یا همان پروستات است تحریک و نوازش پروستات همانند تحریک و نوازش چوچوله استتکرار این کار همراه با ماساژ کیر آنچنان شخص را حشری می کند که شروع به فریاد زدن میکند . البته این کار در همه افراد به این صورت عمل نمی کند و شاید برای بعضی ها برای بار اول چندش آور باشد ولی با تکرار این کار به لذت فراوانی دست پیدا می کنندامیدوارم این لذت تازه را تجربه کنید.



نقش مردان در زندگی زناشویی

نقش مردان در زندگی زناشویی
نقش مردان در زندگی زناشویی :
اولا نکته ای در ابتدا لازم میدونم عرض کنم برخی از افراد تصورشان از لغت زندگی زناشویی فقط رابطه جنسی میباشد اما زندگی زناشویی به مجموعه رفتارهای دو زوج در طول زندگی میگویند مثل خوبی بدی منظم بودن احساسا تی بودن بد اخلاق یا خوش اخلاق بودن و... حالا که اون افراد معنی زندگی زناشویی را متوجه شدن در اینجا میخوام برخی از رفتارهایی را که خانمها دوست دارند همسرشان انجام دهند را باز گو میکنم:
1-خانمها از اینکه همسرشان در مورد نوع لباس پوشیدن و نوع ارایش کردن پیشنهاد بدهند یا انتقاد بکنند خیلی خوشحال میشوند چرا که می فهمند برای شوهرشان اهمیت دارند البته این رو عرض کنم منظور از انتقاد گیرههای عهد قجر نیست و تو ذوق طرف زدن هم نیست .
2- همیشه با ملایمت با اون صحبت کنید زمانی که حرف میزند به چشمانش نگاه کنید
3- زناان از اینکه توسط همسرشان نوازش شوند لذت میبرند بهتر است آنها در آغوش بگیرید با موهای آنها بازی کنید با بوسه ای داغ برروی پیشانی صورت آنرا از نعمت احساس آرامش کردن بهره مند سازید
4- بعضی وقتها بهتره از سرکار که به منزل تشریف میاورید دست خالی نیمنده و حتی با یه شاخه گل کوجک هم که شده او را غافلگیر کنید حتما احتیاجی نیست که برای غافلگیر شدن از سرویس طلا یا ... استفاده کنید چرا که زن شما از توانایی مالی شما با خبر است
5-بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی او را مطلع کنید چرا که امکان دارد در شرایطی نباشند که تمایل به برقراری رابطه داشته باشند در این صورت با بد اخلاقی با هاش رفتار نکنید و این رابطه را به زمان دیگری موکول کنید
6- آقایان باید چند تاریخ را حتما یادداشت کنند و به خاطر بسپارند تاریخ ازدواج ، تاریخ تولد همسر و ولنتاین هم امروزه اضافه شده (از معایب زندگی در قرن 20) بهتر است برای این سه تاریخ پس اندازی داشته باشید
7- گردش و تفریح از کارهای واجب در طول زندگی میباشد همانطور که کسب درآمد وظیفه شما میباشد به همان مقدار درست و بجا خرج کردن هم واجب میباشد
8- زنان عادت دارند یک حرف را چند بار تکرار کنند بهتر است با این قضییه کنار بیایید چون راه درمان ندارد
9- دز هنگامی که در دوران قائدگی (Period)هستند در رفتارهای انها تغییراتی صورت میگیرد که موقتی هستند کم حوصلگی زود عصبانی شدن احتیاج به هم صحبت و در برخی احتیاج به رابطه جنسی در این دوران وجود دارد
10- پوشیدن لباسهای شیک و تزو تمیز استفاده از عطرهای خوشبو کفش همیشه واکس زده انداختن جواربهای سوراخ موهای مرتب صورت صاف روی خندان روابط عمومی بالا نکاتی هستند که حتما شما میدانید و انجام میدهید اینطور نیست...؟
11- بهتر است در جمع همسرتان را با اسم صدا نزنید و بجای استفاده از واژه تو از واژه شما استفاده کنید احترام گذاشتن را فراموش نکنید
12- رابطه خود با رفقای مجرد خود را اگرچه صمیمی هم که باشند در حد تماس تلفنی و ملاقات یک جلسه در ماه ادامه دهید اگر قصد دعوت کردن دوست مجرد خود را به منزل دارید قبلش با همسرتان هماهنگی کنید بهتر است دوستان مجرد و متاهل خود را دریک جلسه دعوت کنید تا دوست مجرد شما تشویق به ازدواج کردن بشود هرگز خونه دوست مجرد نروید.
13- لج و لجبازی زندگی را به آتش میکشد بهتر است شما همسرتان را شرمنده کنید پیش ار اینکه اون اینکار را انجام دهد
امیدوارم تا حدودی مطللع شده باشید که زنان چقدر حساس هستند با تشکر از همه شما من یک دوست




چگونه مردان را برای خود نگه داریم

چگونه مردان را برای خود نگه داریم...!



الف) شخصیت مردان



نکته ای که بسیار مهم میباشد اینست که باید بدانیم شخصیت انسان به دو نیمه تقسم می شود یک نیمه نیمه اختصاصی و نیمه دگر مربوط به افرادی میباشد که هم ما برای آنها ارزش قائل هستیم و هم متقابلا آنها برای ما و این نیمه دوم است که در مردان قسمت اعظم مسئولیت پذیری را شامل می شود مردان خواستار دارا بودن زیر مجموعه میباشند و از اینکه خودزیر مجموعه باشند خوشایند نمی شوند به همین دلیل است که اساس اعمال امنیت برای خانواده مردان هستند به نوعی یک پایگاه و ستون برای سایر اعضای خانواده مرد خانهیا همان پدر خانواده میباشد پس هریک از اعضای خانواده نیز در قبال این شخصیت باید رفتارهای شایسته را برای هرچه دلگرم تر شدن مرد خانه انجام دهند مهم ترین نقش در زندگی هر مردی را همسر بازی می کند همسر نیز درایفای نقش خود باید یک هنرمند قابل باشد تا باعث دلگرمی مردان شود چقدر زیبا است شنیدن این سخن از مردان که می گویند در هنگام کار بیرون از خانه مدام به ساعت خود نگاه می کنند تا بدانند که چقد وقت دیگه کارشون تمام شده و به منزل می روند اما بالعکس مردانی هستند که هرگز ترجیح نمی دهند لحظات آازد خود را با اهل منزل ( همسر و فرزندان) سپری کنند و بیشتر وقت خود را با دوستان خود می گذرانند علت چیست ؟ مطمئنا هیچ زنی از اینکه باعث رنجش خاطر شوهر خود شود لذت نمی برد و خوشایند نیز نمی گردد اما بعضی از رفتارهای ما نا خواسته باعث برداشت غلط و نا بجا از سوی طرف مقابل می گردد



نکات مشترک در مردان



مردان چه همسری را ستایش می کنند ؟ مردان در زندگی زناشوی خود به دنبال همسری هستند که از هر لحاظ بتواند آنها را ارضاء کند به طور کلی یکی از عواملی که مردان بواسطه آن ازدواج می کنند رابطه جنسی پس از ازدواج است پس یک زن می تواند با استفاده از این ابزار و حالت زنانه خود براحتی همسر خود را مجذوب و تشنه سازد سعی کنید همیشه بدنی آماده داشته باشید ، سعی کنید در منزل زمانی که با شوهر خود تنها هستید لباسهای تحریک کننده و حرفهای تحریک آمیز بزنید ، آرایش کنید برای شوهران خود و هرچند وقت یکبار نوع آرایش خود را تغییر دهید تا تازگی داشته باشید اندام خود را حفظ کنید و از شوهرتان تشکر کنید و قدرشناس باشید ( البته متقابلا آقایان نیز باید نکاتی را رعایت کنند) خجالت نکشید شوهر شما نزدیک ترین فرد در زندگی به شماست و همین طور محرم ترین تا اینجا در مورد مسائل جنسی بود اما زندگی فقط مسئله جنسی نیست و مردان نیز ینازهای عاطفی دیگری هم دارند یک مرد زمانی موفق می شود که پشت آن زنی پای به پای او راه بیایید و او را حمایت کند زمانی که صیغه عقد جاری شود مسئولیت شما چندین برابر می شود هم در قبال خود و هم در قبال طرف مقابل خود شما ازدواج کرده اید و باید همسر خود را با همه خوبی و بدی بپذیرید این انتخاب خود شماست اینطور نیست ؟ مردان به علت دارا بودن غرور زیاد از نشان دادن برخی رفتارها خودداری می کنند اما این دلیل بر آن نیست که شوهر شما یک انسان بی احساس است شما نیز می توانید با ابراز احساسات و انرژی که به شوهر خود می دهید به آن یاد می دهید که متقابلا احساسات خود را بروز دهد برای این کار زمانی که شوهر شما برای لحظاتی احساسات خود را نمایان می سازد در این لحظه به صورت افراطی خوشحالی و رضایت خود را نشان دهید هرگز به همسر خود در مقابل فرزندان توهین نکنید اگر اشتباهی از وی سرزده زمانی که تنها هستید بازگو کنید و به او یادآوری کنید برای حفظ شخصیت وی مسئله را در مقابل فرزندان مطرح نکرده مردان به زنانی این چنین افتخار می کنند .



تایید نهایی هر گونه اجازه از سوی فرزندان را برای سایر امور به مردان بسپارید ( پس از مشورت دو جانبه میان زن و مرد) البته مردانی که چنین رفتارهای را از جانب همسران خود می بینند نیز باید متقابلا رفتاهای را انجام دهند چرا که همه ما نسبت به هم مسئولیم و باید برای یکدیگر ارزش اخلاقی قائل باشیم . طرز برخورد زنان در مقابل مردان هنگام خستگی آنها نیز مهم است مردان کلا کم حوصله تر از زنان هستند بارها عرض کرده ام مردان از حاشیه و بازی کردن با کلمات بیزارند آنها منظور شما را زود متوجه می شوند پس همیشه به خصوص زمان خستگی و بی حوصلگی یه راست برید سر اصل مطلب البته اگر ضرورتی ندارد بهتر است زمانی مشکلا ت را مطرخ کنید که خستگی از بین رفته باشد مردان قادر هستند فکر خود را در یک لحظه بر روی چند موضوع متمرکز سازند دلیل این رویداد شاید به دلیل اینست که مردان از یک نیکره مغز استفاده می کنند مردان برخی مسائل را به علت فکر زیاد و مشغله و بار مسئولیت زود فراموش می کنند پس اگر تاریخ ازدواج تولد و یا اگر امروزی باشید ولنتاین و ... را فراموش کردند و یا تاریخ آنها را جابجا گفتند دلیل این نیست که شما برای آنها اهمیتی ندارید مردان بیش از هر چیزی علاقه مند به همسر و فرزندان و حفظ خانواده و سعادت اعضای آن هستند تمام تلاش آنها جز این نمی باشد .



علت اصلی خیانت در مردان



چرا خیانت ؟



آیا تنوع گرایی در مردان به در جه ای میرسد که دست به خیانت میزند و یا مسئله ای دیگری باعث اینکار وی می شود آیا شما به عنوان یک همسر قادر به رفع نیازهای شوهر خود نبوده اید و چندین آیای دیگر



یکی از دلایل خیانت در مردان عدم ظرفیت در بدست آوردن رتبه و موقعیت اجتماعی و بالا رفتن توانایی مادی میباشد این مردان نیز از همان ابتدا فقط به خاطر آنکه شرایط آنها را شما پذیرفته اید و شاید آن شخصی که مد نظر آنها بوده با شرایط مادی اونروز قادر به زندگی با شوهر شما نبوده به شوهر شما جواب رد داده با شما ازدواج کرده است در این صورت پس از بدست آوردن موقعیت اقدام به ازدواج مجدد می کند نکته بعدی معمولا افرادی که از نظر مادی در درجات بالا قرار دارند دوستان که البته لقب کفتار به آنها دادن بهتر از واژه دوست است اطراف آنها زیاد می شود و مردانی که ظرفیت بالایی ندارند ازدواج مجدد ، کشیدن تریاک ، روابط نا مشروع و ... را یک برتری نسبت به اطرافیان خود قلمداد می کنند .



از دلایل دیگر عدم رضایت از همسر خود نا توانی زنان در ارضاء کردن جنسی مردان و سر مزاجی آنها در مقابل نیاز جنسی مردان یکی از عوامل موثر در خیانت مردان میباشد و مستقیما به همسر وی برمیگردد



ازدواج اجباری البته خدارا شکر این نوع ازدواج بسیار کم شده اما از دلایل مشترک زنان و مردان در خیانت و روابط نا مشروع همین عامل ازدواج اجباری میباشد







سخن آخر



در کل مرد و زنی که برای خود ارزش قائل باشند و به ارزشهای انسانی خود پی ببرند هرگز دست به خیانت نخواهند زد اکثر افرادی که دارای همسر و فرزند هسستند و اقدام به ازدواج مجدد می کنند هرگز در زندگی های زناشویی خود موفق نخواهند بود و روزی هر دو خانواده را از دست خواهند داد و با این اقدام خود زندگی چندین نفر را تحت تاثیر خود قرار می دهند.



احترام بین زن و مرد در زندگی زناشویی بسیار مهم میباشد ابراز احساسات برای هر دوطرف شیرین میباشد پس احساسات خود را پنهان نکنید سازگاری با یکدیگر را پیشه کنید بارها عرض کرده ام زندگی مشترک صد در صد مشکلاتی دارد با هم مشکلا ت خود را برطرف کنید و مایه ایجاد مشکل جدید نشوید انسان فقط یک بار فرصت زندگی کردن دارد پس سعی کنید زندیگ کنید چرا که زنده ماندن هنر نیست .




Saturday, November 18, 2006

بررسی شخصیت افراد افراطی در مبارزه با سکس



افراد برحسب نحوه ارضاء غرایزشان ، شخصیت های مختلفی دارند .
ارضاء بعضی غرایز بسادگی امکان پذیر است . مثل خوردن غذا به هنگام گرسنگی . ولی در رابطه با ارضاء بعضی غرایز با مشکلات بیشتری روبرو هستیم مثل شهوت و پرخاشگری ، البته در فرهنگ ها و جوامع مختلف حساسیت ها تفاوت داشته و شخصیت های مختلفی شکل می گیرد .

در حالیکه ریشه و انگیزه بیشتر این نوع شخصیت ها شبیه هسند ولی نوع تظاهر آن در افراد ، متفاوت است.
اگر ارضاء غریزه افراد در جوامعی سرکوب شود و از نظر اجتماعی با موانع عمده ای روبرو شود ، افراد مکانیسم های مختلف دفاعی در برابر آن اتخاذ می کنند. یکی از این مکانیسم ها واکنش وارونه ( Reaction Formation ) نام دارد.که بیشتر د رمورد غرایز جنسی و پرخاشگری اعمال می شود . به این معنا که فرد بر عکس آرزوی قلبی خود رفتار می کند (و
البته این مسئله نا خودآگاه هست و ممکن است خود فرد از آن آگاهی نداشته باشد) .

مثلا تمایل شدیدش به سکس و مسائل شهوانی منجر می شود که او به عکس رفتار کرده و به مبارزه با مسائل جنسی بپردازد و به مشاغل و کارهایی بپردازد که به نحوی سروکار با شهوت او داشته باشد. مثلا مسئول سانسور مسائل جنسی فیلمها ، مجلات و ... شود.
متصدی مبازره با مفاسد اجتماعی و مسائل جنسی یا نهی و امر ها شود یا به مبارزه با روسپیگری بپردازد ، یا در برنامه های سازمان دهی شده علیه سکس شرکت کند ، یا به سخنرانی علیه مسائل سکی و روابط دختر و پسر بپردازد ، یا بیشترین شکایتش در مورد زیاد شدن بی بند و باری جنسی ، تهاجم فرهنگی ، بی حجابی و .... باشد .
همینطور در جامعه که افراد پرخاشگر مقبولیت ندارند ، افرادی که از مکانیزم واکنش وارونه استفاده می کنند ، به مشاغلی می پردازند که از نظر جامعه قابل قبول بوده و به نوعی با پرخاشگری سروکار داشته باشد مثل : زندانبان ، بازجو ، قاضی ، جراح ، پلیس و .... به هر حال از دیدگاه مکتب روانکاوی در روانشناسی ممکن است این افراد ، خودشان نیز از انگیزه اشان و واکنش وارونه در خود بی خبر باشند.
شاید شما 2 سئوال برایتان پیش آمده باشد.

1 - آیا همه افرادی که در چنین مشاغلی خدمت می کنند از واکنش وارونه استفاده می کنند ؟ و اگر اینگونه نیست ، چگونه باید افراد با انگیزه صحیح را از افراد نادرست بازشناسیم؟
2 - مسائل بالا چه ربطی به شخصیت افراد افراطی دارد.

پاسخ دو سئوال بالا به این ترتیب است: چگونگی شناخت کسانی که از واکنش وارونه استفاده می کنند ( یعنی در دل تمایل به سکس و پرخاشگری دارند): این افراد 2 ویژگی عمده دارند که به سادگی از افراد صالح و با انگیزه درست باز شناخته می شوند:

1 - افرادی که از واکنش وارونه استفاده می کنند در کارشان افراط و زیاده روی می کنند و خارج از ضوابط و چارچوب تعیین شده رفتار می کنند. انرژی بیش از انتظاری را صرف مبارزه با مسائل سکس و پرخاشگری می کنند. هر کجا می نیشنند فقط در رابطه با سکس صحبت می کنند . همیشه نگرانی اشان فقط مسائل سکسی است. گویی در جامعه هیچ معضل دیگری وجود ندارد . روز ، شب ، تعطیل ، میهمانی ، تفریح و همه چیزشان را روی این مبارزه اشان می گذارند . دیگران آنها را فقط به همین صفت می شناسند. اگر بگویی تذکر بده ، آنها میروند کتک می زنند ، اگر بگویی کتک بزن آنها می روند و فرد را می کشند و ...

2 - چون این افراد در باطن و خودآگاهشان تمایل به مسائل سکس و شهورت دارند.
لذا بعضی مواقع سرنخ هایی بروز می دهند که نشان دهنده باطنشان هست:

الف / اعمال سهوی ، اشتباهات لفظی و جملات مثبت در مورد سکس و پرخاشگری که نشان دهنده علاقمندی و انگیزه آنهاست. مثلا اینگونه صحبت می کنند: ( رفتم جلو به آن پسر و دختر گفتم درست نیست در انظار عمومی چنین ظاهر شوید ، شما چه نسبتی با هم دارید ، راستی پیش خودمان باشد عجب دختر قشنگی هم بود ، دختر به این با نمکی ندیده بودم )

ب / شوخی ها : شوخی های این افراد غالبا مضامین سکسی و پرخاشگری دارد. مثال : ( مثل اینکه همه مردم دوست دختر یا دوست پسر دارند ، ما هم که شش انگشتی نیستیم بهتره برای خودمان دست و پا کنیم ) ج / رویاها : در تعریف خوابها و رویاهایشان این مضامین شهوانی و پرخاشگری به چشم می خورد همچنین اکثر صحبت ها ، خاطرات ، مطالعات و .... در رابطه
با عشق ، دختر ، سکس ، رابطه جنسی و مبارزه با آنهاست.

د / در خلوتشان نوع دیگرند. و شاید این بیت شعر در مورد این افراد سروده شده است که : واعظان کین گونه جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می رسند آن کار دیگر می کننـــــــد. ( باتشکر از همکار محترم آ قای تقی پور)



رابطه جنسی در زندگی زناشویی

رابطه جنسی در زندگی زناشویی
زوجین میـتوانند از یک ارتباط سالم، جذاب و خوب جنسی در طـول زنـدگی مشـتـرک خـود بهره ببرند. رضایت جنسی امـری اسـت کـه در طـول زمـان و بـا هشیاری بسیار زیادی قابل دست یافتن می بــاشـد. ایــن امــر نــیــازمــنـد تعهد، سـرسـپـردگـی، تـلاش و هــمکاری هر دو طرف می باشد. زوجـیـن بـایـد اولین اولویت خود را در تطمیع کردن خواست های دیگری قرار دهند. رشد رابطه جنسی در زندگی زناشویی چیزی جز آشکار کردن خود واقعی افراد نمی باشد.
کمبود صمیمیت زیربنای مشکلات جنسی است. زوجین باید توانایی بیان احساسات و خواست های خود را نسبت به یکدیگر داشته باشند. باید به هم بگویند که از انجام چه کاری لذت می برند و چه چیز مایه رنجش آنهاست. زن و شوهر هایی که از بیان احساسات خود عاجز هستند نمی توانند در رابطه عشقی خود پیشرفت کنند و ارتباط آنها در همان مرزهای شهوانی باقی می ماند و فراتر از آن نخواهد رفت. آنها ممکن است برای سالیان دراز در همان حدود اولیه باقی مانده و ارتباط جنسی خود را همیشه با ترس نپذیرفته شدن ادامه دهند.
درگفتگوهای باز و عاشقانه هر یک از افراد می تواند به راحتی خواست ها و نیازهای خود را در راه رسیدن به ارضای جنسی بی پرده بیان کند. این امر به رابطه شما، انرژی و نیرویی تازه می بخشد و روحیه ای در شما ایجاد می کند که هر روز پیش از گذشته طرف خود را بخواهید. بنابراین سعی کنید راههای متفاوت راضی کردن همسر خود را در این نوع ارتباطات پیدا کنید.
زوج هایی که در این زمینه موفق هستند، اگر چندین فرزند هم داشته باشند باز هم می توانند به راحتی وقت خاصی را برای این امر اختصاص دهند حتی اگر فرزندان آنها بسیار کوچک بوده و نیاز به حمایت و مراقبت بیشتری داشته باشند.
زوج های کاردانی که از داشتن سکس با یکدیگر لذت می برند تا هشتاد، نود سالگی نیز از هم خسته نمی شوند. آنها تغییراتی که در اندام های جنسی شان به دلیل بالا رفتن سن ایجاد می شود را به راحتی می پذیرند. مردهایی که پا به سن می گذارند شاید در رسیدن به نعوذ و نگه داشتن آن با مشکل مواجه شوند و خانم ها نیز دچار خشکی مهبل می شوند. زوج های بالغ، که از نظر احساسی به هم نزدیک بوده و همدل می باشند به راحتی می توانند تغییر در نیازهای یکدیگر را درک کنند. آنها همدیگر را در آغوش می گیرند و عواطفشان را با یکدیگر در میان می گذارند و برای هم به منزله قوت قلب هستند. نیازها و خواست های این دسته از افراد برای طرف مقابل کاملا روشن است.
این راهها، روش های اثبات شده ای برای بازگرداندن علاقه و احساس به زندگی مشترک شما می باشد:
اولویت بندی: برقراری ارتباط جنسی را اولین اولویت خود قرار دهید و هیچ گاه آنرا به "بعدا" موکول نکنید. اجازه ندهید حضور بچه ها و یا مسائل کاری مانع انجام دادن این کار شود.
زمان: برای معاشقه زمان بگذارید یا به عبارت دیگر برای این کار زمان به وجود آورید. بر روی علایق خود تمرکز کنید و وقت مناسبی را صرف بازسازی اعتماد و علاقه طرف مقابل نسبت به خودتان کنید.
لمس کردن: دست زدن نشان دهنده عشق ورزیدن است. دستهایتان را به دست یکدیگر بسپارید، با ملایمت هم را در آغوش بگیرید و همدیگر را ببوسید. به هم به حمام بروید و دوش بگیرید. عشق: ایجاد فضای رمانتیک، بوس و کنار، و عشوه گری از مواردی هستند که کیفیت رابطه جنسی را بالا می برند.
بازی: هیجان داشته باشید، با هم شوخی کنید و راههای جدید را در سکس کشف کنید.
صحبت: احساسات و خواست های خود را با یکدیگر در میان بگذارید، در مقابل گفته های او از خود واکنش نشان داده و دوباره از نو خود را نیرومند سازید.



اطلاعات جامع تر در مورد نقطه جی G-spot

با سلاممی خواستم کمی از اطلاعات خودم رو راجع به نقطه جی یا (G-Spot) در اختیار سایت قرار بدهم:نقطه جی (Gräfenberg Spot - برگرفته از نام دکتر Ernst Gräfenberg بین سالهای 1881-1957) در واژن در دیواره قدامی (دیواره جلویی ) واژن و در عمق تقریبی دو سوم آن قرار گرفته است. بافت این نقطه در موقع لمس حالتی نرم و اسفنجی و در عین حال کمی چروک خورده تر (مانند آدامس جویده) از باقی دیواره دارد.یافتن این نقطه: اگر زن روی کمر دراز بکشد با داخل کردن انگشت میانی یا اشاره (که این کار را به دلیل موقعیتی ورود، شخص دیگر بهتر از خود زن میتواند انجام دهد) داخل واژن به طوری که کف دست رو به بالا باشد؛ با حرکت خم کردن انگشت به سمت جلو مانند علامت بیا (Come Here Gesture) میتوان این نقطه را یافت و تحریک کرد. تقریبا ورود دو بند انگشت برای تحریک این نقطه کافیست.لازم به ذکر است که همه خانمها دارای این نقطه نمی باشند. اما خانمهایی که دارای این نقطه هستند لذت بسیار زیادی را با تحریک این نقطه میتوانند تجربه نمایید که بسیار متفاوت از باقی دیواره واژن خواهد بود. ممکن است خانمهایی که تحریک صحیح این نقطه را تجربه میکنند به مرحله انزال و خروج منی از واژن نیز برسند اما همه خانمها به خروج آب (یا منی) نمیرسند و فقط برخی از آنها این توانایی را دارند.در موقع دخول آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن، در صورتی که جهت ورود آلت به گونه ای باشد که آلت این نقطه را لمس کند لذت زن در حین نزدیکی بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه با فشار کف دست روی بخش فوقانی برجستگی بالایی آلت تناسلی زن (Pubic Area) در زمانی که آلت تناسلی داخل واژن میباشد و عمل نزدیکی در حال انجام است، لذت زیادی را برای زن به همراه خواهد داشت.برای تحریک این نقطه توسط آلت تناسلی مرد از حالت های نزدیکی مناسب میتوان حالتی را نام برد که در آن زن بر روی کمر خوابیده و آلت مرد در حالت نشسته وارد واژن زن میشود، باسن زن کمی از روی زمین بلند شده تا دخول بهتر انجام شود. یا اینکه دخول در واژن از پشت زن صروت گیرد. این حالات منجر به تحریک نقطه جی با استفاده آلت مرد در حین نزدیکی خواهد بود.اطلاعات فوق بر اساس مطالعات پراکنده بوده و به همین دلیل به دقت نمی توانم منابع را به یاد بیاورم. امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید واقع شود.



مفهوم بلوغ

مفهوم بلوغ
نوجوانی یک دوره بحرانی است که در آن بلوغ اتفاق می افتد . از نظر لغوی بلوغ در فرهنگ فارسی به معنی « رسیدن » ، « رسیدن به سن رشد » ، « مرد شدن » ، « زن شدن » ، « رسیدگی و پختگی و به حد کمال رسیدن » آمده است . سازمان جهانی بهداشت ، نوجوانی را به سنین ۱۱تا ۱۶ اطلاق می کند . این دوره منشأ تغییرات زیادی در وجود شخص است و موجب می شود که شخص به گونه ای متفاوت ، رفتار و احساس کند . نگاه نوجوان نسبت به جهان تغییر می کند و گاه دچار تشویش و نگرانی می شود . تصمیم گیری برایش مشکل می شود که این عوامل موجب بروز مشکلاتی در برخورد وی با خانواده و جامعه می شود . بلوغ دوره بحرانی انتقال از مرحله کودکی به بزرگسالی و زمان اکتساب قدرت باروری است . دوره ای که تغییرات تکاملی در مغز و غدد بدن باعث تغییرات جسمانی ، روانی ،‌ روحی و رفتاری می شود
اهمیت شناخت بلوغ و مسائل آنان
بلوغ یکی از حیاتی ترین مراحل زندگی انسان است . این مرحله زمان تغییر سریع رشد و نمو و تغییرات سریع اجتماعی است . هر چند در سنین بلوغ تمایل نوجوانان از خانواده به افراد همسن و سال خود تغییر پیدا می کند . ولی مطالعات گسترده انجام شده در ایران نشان می دهد که پسران در سنین پایین تر و دختران در سنین مختلف مایلند که منبع اطلاعات آنها والدینشان باشد . بنابراین آگاهی والدین از بلوغ ، نحوه آموزش و حل مشکلات نوجوانان قبل از بلوغ ، در هنگام بلوغ و بعد از آن بسیار مهم است .
تغییرات جسمی بلوغ در دختران
بلوغ عبارت از یکسری تغییرات جسمی و روانی که سلسله وار به دنبال هم اتفاق می افتد و نهایتاً در پایان این دوره ، نوجوان زمینه و آگاهی کافی جسمی و روانی را برای زن شدن پیدا می کند . علامتهای جسمی بلوغ به دنبال یکسری تغییرات هورمونی بدن که از طریق مغز ( سیستم هیپوفیز و هیپوتالاموس ) کنترل می شود و ارتباط مستقیمی با تخمدان ( در دختران ) دارد ، ظاهر می شود . سن بروز تغییرات بدنی در دوره بلوغ بسیار متغیر است . اکثر دختران در سنین۹ تا۱۲ سالگی نخستین تحولات دوره بلوغ را از خود نشان می دهند . یک تا دو درصد جمعیت شروع تغییرات بلوغ را در خارج از این محدوده سنی تجربه می کنند . این افراد را از نظر بلوغ زودرس و یا دیررس می بایست ارزیابی کرد .در دختران بین 8 تا 10 سالگی ، استخوان لگن رشد بیشتری می یابد . بین 10 تا 11 سالگی قسمت غده ای پستان شروع برشد می نماید . بین 11 تا 12 سالگی به رشد بافت چربی پستان ، رویش موی درشرمگاه و رشد دستگاه تناسلی داخلی و خارجی اختصاص دارد . در سالهای 12 تا 13 سالگی پیدایش رنگ دانه در نوک پستانها جلب توجه مینماید . در 13 تا 14 سالگی رویش مو در زیر بغل و شروع خونریزی ماهیانه فکر دختر را بخود معطوف میدارد . بین 14 تا 15 سالگی امکان باروری بوجود می آید .و بعد از 16 سالگی کند شدن و توقف رشد بدن جلب توجه می نماید . بلوغ در دختران۳ ‌تا ۴‌سال طول می کشد. غده هیپوفیز شروع به ترشح هورمون هایی می کند که تخمدان ها را برای تولید هورمون های جنسی زنانه یعنی استروژن و پروژسترون، تحریک می کنند. این هورمون ها باعث ایجاد تغییرات فیزیکی از جمله بزرگی پستان ها و لگن ها و رشد موهای عانه و زیر بغل می شوند و به دنبال آن، تخمک گذاری و قاعدگی را تحریک می کنند.ساختارهای داخلی دستگاه تناسلی زن (تخمدان ها، لوله های حمل تخمک، رحم و مهبل) در یک سوم پایینی شکم قرار دارند. تخمدان ها، حاوی فولیکول هایی هستند که تخمک ها (سلول هایی که با اسپرم مرد ترکیب شده، نوزاد ایجاد می کنند) را در خود نگه می دارند. هر ماه یک تخمک بالغ شده، از تخمدان رها می شود؛ شیپور (فیمبریا) تخمک را به داخل لوله حمل تخمک هدایت می کند و از آنجا تخمک به طرف رحم رانده می شود. مهبل که مسیری با جدار عضلانی است، ارتباط رحم را با خارج بدن برقرار می سازد. ساختارهای خارجی که مجموعاً فرج نام دارند، شامل کلیتوریس حساس و چین های پوستی به نام لب هستند که ورودی مهبل و پیشابراه را محافظت می کنند. غدد بارتولن که مایعی را برای لیز کردن در حین مقاربت جنسی ترشح می کنند، درست در داخل ورودی مهبل قرار دارند.
تغییرات دوران بلوغ در دختران عبارتند از :
· رشد جسمی و قدی
· جوانه زدن نوک پستانها و رشد آنها
· پیدایش موهای ناحیه تناسلی و زیربغل
· قاعدگی
طول مدت رشد در پسرها طولانی تر از دخترهاست به طوری که معمولاً مردها قدبلندتر از زنها می شوند .
علائم جسمی بلوغ در دختران
* رشد قد
جهش رشد معمولاً در دختران حداقل۲سال زودتر از پسران اتفاق می افتد و بسیار چشمگیر است . به طوری که در مدت یک سال میزان رشد ۲برابر می شود و قد حدود ۴-۱۰ سانتی متر بیشتر می شود . جهش چشمگیر رشد و حداکثر افزایش آن ، معمولاً دو سال بعد از جوانه زدن پستانها و یک سال قبل از شروع عادت ماهانه اتفاق می افتد . سرعت رشد در دختران به میزان هورمون رشد و هورمون جنسی ( استروژن ) مربوط می شود . هورمون رشد باعث افزایش رشد بخصوص در استخوانها و غضروف می شود . ولی هورمون جنسی ( استروژن ) سبب بسته شدن مرکز رشد استخوانی و کاهش و کند شدن رشد استخوان می شود . به همین دلیل است که بعد از شروع قاعدگی ، سرعت رشد قد کندتر می شود و معمولاً بیش از ۳ سانتی متر افزایش نمی یابد .
* رشد پستانها
مرحله بعدی ، رشد پستانهاست که معمولاً در سنین بین۱۰-۱۲ روی می دهد . به طور متوسط در ۳/۶ سالگی پستانهای رشد می کنند . جوانه زدن پستانها از نوک پستان شروع می شود و به طور معمول دردناک ، حساس و در دو طرف همزمان است . در پایان دوره بلوغ ، رشد پستان کامل می شود و به صورت پستان بالغ درمی آید .
* قاعدگی
آخرین مرحله بلوغ ،‌ قاعدگی است که در سنین۹-۱۰ و به طور متوسط در ۱۰ سالگی اتفاق می افتد . چرخه قاعدگی در طول چرخه قاعدگی، بدن زن برای بارداری احتمالی آماده می شود. این چرخه به وسیله ۲ هورمون تنظیم می شود. هورمون تحریک کننده فولیکول و هورمون لوتئینی که از غده هیپوفیز ترشح می شوند، باعث بلوغ یک تخمک در یک فولیکول و آزاد شدن آن می شود. تخمک و فولیکول آن، استروژن و پروژسترون ترشح می کنند که باعث ضخیم شدن مخاط رحم می شوند. اگر یک تخمک بارور شود، خود را وارد سطوح داخلی رحم می کند و اگر بارور نشود، در طول قاعدگی به همراه خون و سلول های حاصل از مخاط داخلی رحم، از بدن خارج می شود. این چرخه حدود ?? ‌روز طول می کشد ولی مدت زمان آن ممکن است از ماهی تا ماه دیگر و از زنی به زن دیگر فرق کند. یک چرخه قاعدگی کامل این تصویر تغییرات حاصل در آندومتر(مخاط رحم) و تخمـدان را در طی چرخـه قاعدگی نشـان می دهد. تخمک می تواند در زمان تخمک گذاری که از فولیکول آزاد می شود، به وسیله یک اسپرم بارور گردد.عامل وراثت ،‌عوامل محیطی از قبیل محل جغرافیایی و تماس با نور ، وضعیت سلامت و وزن و تغذیه و شرایط روانی در شروع سن بلوغ دخالت دارند . کودکانی که در مناطق گرم و کم ارتفاع و یا نقاط شهری زندگی می کنند و یا چاق هستند زودتر بالغ می شوند . در پایان دوره بلوغ ، تغییر فرم بدن و پیدایش هیکل زنانه رخ می دهد . به طوری که چربی به شکل زنانه در بدن توزیع می شود . یعنی لگن پهن و رانها کلفت می شود . پستانها کاملاً رشد می کند . همچنین علاوه بر قاعدگی ، رحم ، مهبل و اعضای تناسلی زن نیز به اندازه کافی رشد می کنند . این مراحل معمولاً در ۱۳سالگی کامل می شوند . بر اثر ترشحات هورمونی ، فعالیت غدد چربی و عرق نیز در دختران افزایش پیدا می کند و ممکن است باعث پیدایش جوش در صورت و یا سایر اعضا بدن شود . این جوشها نباید دستکاری شوند زیرا در این صورت عفونی می شوند و پس از بهبودی اثرات آنها روی پوست باقی می ماند . در صورتی که میزان عرق کردن زیاد باشد ممکن است لازم باشد دختران ( علاوه بر استحمام ) از اسپری زیر بغل و یا لوسیونهای ضد عرق استفاده کنند .
بهداشت جسمی بلوغ در دختران
توجه به نظافت پوست موجب زیبایی ، شادابی ، تبخیر ، تعریق و تنفس پوستی و از بین رفتن بوی بدن می شود . شستشو با آب ولرم و صابون سبب پاکیزگی پوست می شود . در این دوره غدد عرق ، ماده چربی با بوی بد ترشح می کنند که سبب بد بو شدن بدن می شود . شستشوی بدن و استحمام علاوه بر تمیزی و نشاط و شادابی نوجوان ، سبب از بین رفتن بوی بد بدن نیز می شود .
بنابراین بهترین و مهمترین وسیله نظافت پوست حمام کردن و شستن تمام بدن بوسیله آب گرم و صابون است . استحمام مرتب برای سلامتی نوجوان لازم است . استحمام روزانه در دوران عادت ماهانه لازم است . البته توصیه می شود از حمام کردن در وان خودداری شود . دردهای دوران عادت ماهانه اغلب به دلیل انقباضات عضلانی رحم بوجود می آیند که می توان آن را از طریق استحمام با آب گرم و یا استفاده از کیسه آب گرم به مدت ??-?? دقیقه تسکین داد .
در دوران عادت ماهانه ، شستشو و گرفتن طهارت ضروری است و سبب هیچ نوع بیماری نمی شود . با شستشوی خون ، بوی بد از بین می رود و از مساعد شدن محیط برای رشد انواع میکروبها جلوگیری می شود .
در شروع بلوغ به علت فعالیتهای هورمونهای بدن ،‌فعالیت غدد پوست زیاد شده ، باعث ایجاد جوش می شود . جوشهای صورت نباید دستکاری شوند زیرا موجب عفونت و برجای ماندن محل جوشها به شکل جای زخم بر روی صورت می شود . در موارد خفیف بایستی از طریق شستشوی مرتب با آب ولرم و صابون آنها را تمیز نگهداشت و از دستکاری یا فشاردادن و کندن آنها خودداری کرد .
استفاده از حوله و وسایل بهداشتی شخصی و همچنین زدودن موهای زائد بدن به روش صحیح ، از نکات ضروری است که باید رعایت شود .
محافظت و پاکیزگی دست و صورت که بیشتر در معرض آلودگی هستند ، اهمیت زیادی دارد . شستشوی مرتب پاها و مسواک زدن منظم و مرتب و صحیح دندان ها از نکات بهداشتی ضروری در همه دوره های زندگی و بخصوص در دوران بلوغ هستند . با رعایت بهداشت دهان و دندان ، پوست و سایر موارد بهداشت فردی ، نوجوانان می توانند از ابتلا به بسیاری از بیماریها پیشگیری کنند .
با اجتناب از مصرف سیگار و مواد زیان آور دیگر ، می توان سبب حفظ و افزایش سطح تندرستی خود و جامعه شد . بسیاری از انحرافات و مشکلاتی که دامنگیر جوانان می شود ( مثل اعتیاد به مواد مخدر ) با کشیدن سیگار آغاز می شود . برای مبارزه و پیشگیری از بروز این مشکلات ،‌ روی آوردن به مطالعه ، ورزش و تفریحات سالم مثل کوهنوردی ، معاشرت با دوستان شایسته و شرکت در فعالیت های هنری ،‌علمی و ورزشی به صورت فردی و گروهی ، روشهای بسیار ضروری و مؤثری هستند .
ورزش مناسب ترین وسیله برای تأمین سلامت نوجوانان است . ورزش علاوه بر تفریح و تخلیه انرژی نوجوان ،‌فواید جسمی و روانی بسیاری دارد . ورزش سبب بهبود کار سیستمهای بدن شامل عضلات ، استخوانها و ... می شود و قلب ، ریه و سیستم گردش خون را تقویت می کند ؛ فشارهای عصبی ، افسردگی و نگرانی را کاهش می دهد ؛ موجب گسترده شدن روابط اجتماعی و افزایش ظرفیت شخصیتی نوجوان و تقویت خودباروری ، احساس لیاقت و توانایی او می شود . انتخاب ورزش مناسب با توجه به ساختار بدنی فرد و سلامت و بیماری وی و همچنین گزینش محیط مناسب برای ورزش از نکات اساسی است .



سرد مزاجی زنان


لغت سردی که در اصطلاح فرانسوی به آن فریژید گفته میشود یه زنانی اطلاق میشود که تمایل و هوس جنسی نداشته و از آن بهرمند نمیگردند.حدود 10% از این زنان دچار مشکل فیزیکی میباشند.مثلا غدد تخمدان آنان فولیکولین کافی ترشح نمیکنه و موارد دیگه که به پزشکی ربط داره نه به من…..اما 90% بقیه….آقایون و خانومها….هیچ زنی سرد نیست!این از بی عرضگی خودتون و افکار مزخرف توی کلتونه.از این که 2 دقیقه نمی خواین مطالعه کنین و یه چیزی رو بهش عمل کنین تا یه عمر راحت باشین…مردم بستکه جواب این دسته از ایمیلهاتون رو دادم…1-آقایون چرا ترمز بریدین؟کجا دارین میرین با این عجله؟؟زنت شده؟خب که چی؟همش 2 تا کاغذ امضا کردی دیگه…چندین سال خودش بوده و شرم و حیاش .حالا تو یهو میخوای وارد خصوصی ترین مسائلش بشی؟مسلماً دفعت میکنه.بعضی از شما در ابتدای ازدواج اینقدر ناشیانه عمل میکنین و بی جهت فشار بهش میارین که اعصابش رو بهم میریزین و حالت وحشت براش میسازین….د زهرمار…یکم آروم باشین...2-آقایون…واقعاً برای زن مهمه که ببینه در این رابطه چیزی دریافت میکنه.شما باید خیلی بیشتر از اون چیزی که میگیرید بپردازید.ولی متاسفانه انگار خوابتون برده.نمیدونم حالش رو ندارین،براتون مهم نیست یا اطلاع ندارین ولی تو رو جدتون بدونین که وظیفه دارین اول به همسرتون بپردازید.زنتون باید بدونه که شما تلاش میکنین تا اول باعث لذت بردن اون بشین و خودتون رو در مرحله دوم قرار دادید.نه اینکه شما فقط دارید به خودتون میرسید و اون هم شده ابزاردست شما…باور کنین روحیاتش رو منجمد میکنین..3-آقایون…تو کلتون بکنین که برای زن مقدمات واقعاً مهمتر از خود رابطه است.چون میبینه که تو اون لحظات که شما ملنگ شدین ،ماسک غرور رو برداشتین و به معنای واقعی کلمه پذیرای اون هستید.خب مسلمه نمی خواد این وضع زود تموم شه..این از نظر روانی…از نظر فیزیکی هم این زمان باعث میشه تا خون بیشتری در باسن جمع شده و بتونه آمادگی لازم رو به دست بیاره…مرد حسابی تو موتور ماشین رو میذاری 2 دقیقه گرم شه اونوقت نمی خوای واسه زنت وقت بذاری؟؟…خدا وکیلی شما دیگه کی هستی4-شرایط روانی زن باید کاملاً مسائد و بدون هیچ استرسی باشه…حتی غریبه بودن محیط ، ترس از بارداری ، اینکه یهو کسی صداشو نشنوه و نظایر این مسائل هم تاثیر مهمی داره…پدر بیامرز،آخه بصرف آماده بودن تو اون که نباید مهیا باشه …درکش کنید..نگرانی های ذهنی نمیذاره تمرکز کنه و خیالش رو آزاد بذاره…بهش حق بدید….باور کنین با رفتارغلط دارین زمینه زدگی رو براش فراهم میکنین چون یک فشار تحمیلی توش میبینه نه یک خواست 2 جانبه….5-خانمها…به عمل همخوابی به عنوان یه پدیده مثبت نگاه کنید نه یک وظیفه زناشویی…این پس زمینه غلطه که موتورتون رو پایین گذاشته…اگه قرار باشه با شوهرتون هم خواسته هاتون رو سرکوب کنید ، مسلماً اعصابتون به هم میریزه..پس واسه چی شوهر کردید؟شما که هنوز راحت نیستید…بعد از ازدواج دیگه نباید فکر کنین که کار زشتی میکنین…بخدا این یه لذته که شما هم باید ازش سهم داشته باشین…چرا قبول نمیکنین؟؟6-خانمها…اینکه شما به سکس علاقه ندارید افتخار نیست بلکه اینکه شما به انحراف کشیده نمیشین افتخاره…یه آچارکشی به طرز فکرتون بکنین…همین افکار غلط باعث میشه که ناخواسته دچار انجماد جسمی بشین…عدم قبول واقعیت وترس از پاکسازی افکار غلط سد راه شما شده….7-آقایون و خانهما….نظافت و احترام رو در همخوابی رعایت کنید…بخصوص که دوش گرفتن قبل از ارتباط باعث یه آمادگی روحی میشه…8-آقایون و خانمها…زمان همخوابی رو باید عشق تعیین کنه نه آمادگی فیزیکی…بزارین به جایی برسه که دیگه نخواین حتی یک سانت فاصله بینتون باشه و اون وقت یکی بشین..اینجوری هر 2 در یک زمان به آمادگی فیزیکی میرسین و در غیر اینصورت همیشه یکی دچار نا آمادگی جسمی و روحی خواهد بود…..شمار مردانی که فکر میکنند ملزومات جنسی زن را درک میکنند میکنند زیاد است.مشکل اینجاست که آنها اصلاً این ملزومات را نمیشناسند و زنها هم هنوز خودشون نفهمیدن که دقیقاً منظورشون چیست….9-آقایون…برای ایجاد روابط وقت بذارید…زمان هزینه کنید…اکثراً مردها به محض اینکه احساس تمایل کنند دیگه هیچی تو کتشون نمیره و گیر میدن که یه لذتی کسب کنند…آقایون این یه مسئله سادست…خیلی ساده….زن باید آماده باشه..باید از نظر روحی روانی پذیرا باشه.این پذیرا بودن رو هم خودتون باید بوجود بیارید.باید شرایطی رو فراهم کنید که احساس کنه میخواد به شما نزدیکتر بشه..اینهم زمان میبره..این زمان رو باید هزینه کنید..نه اینکه بری تو تختخواب بعد یهو یادت بیاد که ، آهان…یه مسائلی هست که هنوز با خانومت درمیون نذاشتی ،صبخ زود هم باید بیدار شی بری سر کار، دیر وقته ،باید زود بخوابی،پس زود مشغول بشی تند تند همه چیز رو بهم بریزی…این رابطه سالم نیست آقایون…اصلاً سالم نیست.90% زنها در این مواقع صرفاً واسه اینکه سبب رنجش شما نشن تن به این کار میدن…این فداکاری رو واسه این میکنن که شما زیر آبی نرین!!!ولی خداوکیلی درسته؟؟شما دارین یکی از شیرینترین لذائذ ازدواج رو به یه عمل مکانیکی مبدل میکنید…بعد هم غر میزنید میگین زنم سرده…تکراریه…اونوقت فکر میکنید حق دارید یه لذتی جای دیگه ببرین..د نه تقصیر خود مشنگتونه!!!..شما باید بذارین که هیجانات عشقی زمان رابطه رو تعیین کنه.معاشقه و صحبتهای عاشقانه زمان و حس کافی رو در همسرتون ایجاد میکنه تا به شما بپیونده….پس لطفاً یکم خودتونو نگه دارید تا همسرتون بتونه خودش رو آماده کنه…10-یکی از مواردی که مردها عمراً نمی فهمن زمانیه که زن برای زندگی خونه درخواست میکنه!!!!... مرد هم وی را موجودی پر توقع میبینه….هوووووی آقایون…طبیعت وظیفه مادری رو به زن واگذار کرده.اونگران بچه دار شدنه.میدونه اگه رابطه ای هست احتمال بچه دار شدنم هست.باطنش بهش میگه:دختر بپا تو مخمصه نیوفتی…اون طفلک میخواد آماده باشه تا مبادا زندگیش دچار ناآرامی بشه…آقایون تو رو خدا دری وری نگین!!منم میدونم تهیه خونه چه فاجعه مسخره ایه ! ولی من دارم دلیل روانشناسیشو میگم.بحث اقتصادی نمیکنم.دارم میگم اون منظورش چیز دیگست..منظورش جایه که بتونه توش راحت باشه .بدون اینکه صداشو کسی بشنوه ،کسی اون رو ببینه،زن برای لذت بردن به یه محیط گرم و صمیمی احتیاج داره تا احساس آرامش کنه…11-آقایون به همسرتون فرصت بدید…همسر شما دارای تربیت جنسی نیست.شما هم نیستید!فقط کلی اینور اونور فوضولی کردی!!به هر حال نباید توقع داشته باشید که در ابتدای امر او هم مثل شما خواهان تقارن باشه..آقایون زنها باید بدونن که چیزی که شما رو به سمت رابطه جنسی سوق میده عشق شما به اونه وگرنه احساس میکنه که ابزاری در دست شما شده.روحیاتش نابود میشه.باید بذارین به مرور به مسائل علاقمند بشه.در ابتدا واقعا نمیتونه خواسته های شما رو برآورده کنه…بهش زمان بدید و توقع بیجا نداشته باشید.12-خانمها…این شرم احمقانتون رو بندازید دور…اگه از وضعیتی احساس خوشایندی بهتون دست میده ،اگه خواسته ای دارید چرا مطرح نمیکنین؟همش سرکوب نفس،همش سکوت…خودتون و شوهرتون رو جمعاً بدبخت میکنین…شوهرتون باید بدونه شما یه تیکه گوشت نیستید.باید بفهمه که شما چه لذتی از با اون بودن میبرید.باید ببینه به اصطلاح تو اوج دیوونگی از اون دیونه ترین.شوهر کردین که بازم تو خودتون بریزین؟....حالا هی اینطوری ادامه بدین.وقتی که حرف نمیزنین اون فکر میکنه که درست عمل میکنه پس ادامه میده..نتیجش فشار به خودتونه…حرف بزنید..خواستتون رو بگید…راهنماییش کنید…

نقش عوامل فرهنگی در ازدواج

نقش عوامل فرهنگی در ازدواج منبع : وبلاگ مهمترین عاملی که در ازدواج نقش مؤثری دارد، عامل فرهنگی است.
چه بسیار خانواده هایی که به علت ناهماهنگی در زمینه های مختلف فرهنگی وضع نابسامانی دارند و یک عمر را نا شاد و ناراحت می گذرانند. عوامل فرهنگی ابعاد مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارت اند از:
1- دین و مذهب؛ تشابه در اعتقاد و یا ...
2- آداب و رسوم ؛ تشابه در مراسم مختلف
3- لباس پوشیدن و آراستن ظاهر؛
4- سنت ها؛
5- اعتقادات و باورها.
در این فصل نقش هر یک از عوامل مذکور در رابطه با ازدواج و همسر گزینی بیان می شود.
الف: دین و مذهب در رابطه با ازدواج
اعتقادات دینی و مذهبی در ازدواج نقش مهمی دارد. دختر و پسری که با اعتقادات دینی متفاوت ازدواج می کنند؛ پس از احساسات پرشور جوانی، در زمینه های مختلف اختلاف نظر و احتمالاً ناسازگاری خواهند داشت. از جمله زمینه های مورد بحث موارد زیر را می توان نام برد:

- اختلاف در تربیت فرزندان: زن و شوهری که دارای دو دین متفاوت هستند، مسلماً در چگونگی تربیت و آموزش فرزندان خود و نیز انجام مراسم دینی با مشکلات و مسائلی مواجه خواهند شد.
- اختلاف در عقاید:
- اختلاف در انجام فرایض و مراسم دینی: عدم هماهنگی در انجام فرایض و مراسم دینی می تواند زمینه ای برای ناسازگاری خانوادگی باشد.
- اختلاف در مسافرت ها و گردش: برای مرد یا زن مسلمان مسافرت های زیارتی و حج مورد توجه است؛ در حالی که مرد یا زن غیر مسلمان رغبت به چنین برنامه هایی ندارد و یا در مورد حج اجازه انجام اعمال را ندارد.
لباس پوشیدن ( به ویژه حجاب برای زنان)، مسئله طهارت و سایر احکام ، موارد دیگری برای ایجاد ناسازگاری و اختلاف در زندگی زناشویی است.
با توجه به موارد بالا ، ازدواج دختر و پسر از دو دین متفاوت بخصوص اگر ایمان قوی داشته باشند، زندگی زناشویی را به سوی ناراحتی و نا شادی سوق می دهد. فرضاً اگر فردی با انگیزه های خاص به طور صوری تغییری در دین یا مذهب خود بدهد ، چون اعتقادات او در دوران طفولیت ریشه دار شده رفتار او با همسرش هماهنگی کامل نخواهد داشت.
مسئله دیگری که قابل طرح است، موضوع مذهب و اختلافات مذهبی است. ازدواج یک دختر شیعه مذهب با یک پسر اهل تسنن نیز همان مشکلات اختلافات دینی را در پی خواهد داشت و گاه چون اختلافات در این زمینه با تعصب نیز همراه است، احتمال بروز مشکلات جدی تری را می تواند در پی داشته باشد.
اختلاف در سطح ایمان و اعتقاد دینی
بسیار اتفاق می افتد که یک زوج مسلمان به علت اختلاف در سطح اعتقاد، زندگی پر آشوب و ناراحتی را می گذرانند. اگر یک دختر مؤمن با یک پسر بی بند و بار ازدواج کند، از نظر لباس پوشیدن، از نظر روزه گرفتن، نماز خواندن و یا معاشرت با دوستان شوهر و خانواده اش ناراحت است. او نمی تواند به اعتقاداتی که بدان پای بند است، جامه عمل بپوشاند و گاه اتفاق می افتد که شوهرش او را به انجام اعمال خلاف شرع نظیر عدم رعایت حجاب، دست دادن با مردان نامحرم و شرکت در جلسات لهو و لعب و نظایر آن وادار کند و در صورتی که اطاعت نکند با او ناسازگاری کند و به او بر چسب هایی نظیر مرتجع و عقب افتاده بزند و چه بسا که زندگی را برای او تلخ سازد. در چنین خانواده هایی با نزاع و جدال در مواردی که شوهر به دیدن نوارهای مبتذل ویدیویی و یا صرف وقت برای شنیدن نوارهای موسیقی مشغول است ، و زن با آن مخالفت می کند ، مواجه می شویم. عکس این حالت نیز صادق است؛ پسر مؤمنی که با دختر بی بند و بار و به اصطلاح متجدد ازدواج می کند ، از رفتار و اعمال و لباس پوشیدن او رنج می برد و اگر او را به اجبار به رعایت حجاب و سایر مسائل شرعی وادار کند، زندگی ناراحت کننده ای خواهد داشت؛
چه بسا که خانواده های آنان نیز چنین اختلافی از نظر عقیده و رفتار داشته باشند و بالاخره پس از چند فرزند و سال ها تحمل ناراحتی، مجبور به طلاق و جدایی شوند.
ب: آداب و رسوم در رابطه با ازدواج
در جوامع مختلف ، آداب و رسوم متفاوتی رایج است . گاه عقاید یک جامعه با عقاید جامعه دیگر در تضاد می باشد و این موضوع بخصوص در مسئله زناشویی قابل توجه است.
در فرهنگ غرب اعتقاد به اصل آزادی جنسی آداب و رسومی را موجب شده است که با عقاید جوامع اسلامی مغایر است و با اعتقادات مسلمانان همخوانی ندارد. از جمله این آداب و رسوم می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- دست دادن زن ها و مردها اعم از محرم و نامحرم؛
- معاشرت زنان و مردان نامحرم؛
- تشکیل جلسات لهو و لعب مختلط مرد و زن؛
- جدا شدن فرزندان از خانواده از 18 سالگی و گسیختگی رشته های عاطفی آنان با والدین؛
- اهمیت ندادن به صله رحم؛
- عدم همیاری؛
- قطع ارتباط های خانوادگی.
با توجه به آداب و رسوم رایج در ممالک غربی و تضاد آن با سنن و آداب اجتماعی در ممالک اسلامی می توان نتیجه گرفت که ازدواج های پسر و دختر ممالک غربی صرفنظر از سایر عوامل فرهنگی تنها از دید آداب و رسوم رایج، عواقب خوشایندی نخواهد داشت.
آداب اجتماعی رایج در یک جامعه نیز در طبقات اجتماعی و ساکنان قسمتهای مختلف یک کشور متفاوت است و گاه در پیوندهای زناشویی مشکلاتی را ایجاد می نماید. آداب و رسوم ده با شهر ، و آداب و رسوم اصناف و طبقات مختلف اجتماع با یکدیگر فرق دارد. لذا ضرورت دارد، در زناشویی همه ی این موارد مورد توجه قرار گیرد. خانواده های سنتی اجازه نمی دهند که فرزند در حضور آنان آزادانه عمل کند. داماد یا عروس خانواده، چنانچه در حضور مادر شوهر یا پدر شوهر و یا پدر زن و مادر زن پای خود را دراز کند و یا احیاناً نسنجیده سخن گوید ، ناراحت می شوند و گاه این گونه رفتار به اختلاف و گله گذاری منجر می شود.
خانواده هایی که به اصطلاح متجدد هستند و از فرهنگ غرب تقلید می کنند با خانواده های سنتی نمی جوشند. طبقات کارگر و مستضعف از آداب و رسوم خاص خود پیروی می کنند. در این گونه طبقات آداب و رسوم غربی محلی ندارد. چهار زانو نشستن و استفاده از کلمات خاص در سخن گفتن و احیاناً دراز کشیدن و لم دادن در مجالس از آداب رایج است که به هیچ وجه این گونه رفتارها برای خانواده های فرنگی مآب قابل تحمل نیست
و در نتیجه ازدواج هایی که در چنین خانواده هایی با آداب و رسوم متفاوت صورت می گیرد، برای زوجین و خانواده های آنان خوشایند نیست و گاه به صورت مشکل حادی خودنمایی می کند که حلاوت زندگی را از زن و شوهر می گیرد و خانواده های وابسته را نیز ناراحت می کند و به عکس العمل های ناخوشایند وا می دارد.
ج- لباس پوشیدن و آراستن ظاهر
در ازدواج مسئله لباس پوشیدن و آرایش ظاهر در مورد خانمها بسیار حائز اهمیت است. چنانچه یک زن مؤمن محّجبه با یک مرد بی بند و بار ازدواج کند؛ زندگی برای یک عمر برای او زجرآور خواهد بود. برعکس یک زن آرایش کرده ی بد حجاب نیز چنانچه با مردی متدین ازدواج کند؛ زندگی هر دو با ناراحتی و مجادله خواهد گذشت. خوشبختانه چون نحوه لباس پوشیدن و آراستن ظاهر یک امر عینی است. بنابراین در این مورد بررسی و تصمیم گیری امر ساده ای است و هر کس در نگاه اول می تواند وضعیت خود را با طرف مقابل ارزیابی کند. قابل ذکر است که در فرهنگ ایرانی مردان اعم از مؤمن و بی بند و بار ، به ناموس خود اهمیت می دهند و غیرت مردانگی آنان اجازه نمی دهد که بدن همسر آنان عریان در معرض دید دیگران قرار گیرد و بخصوص روابط عاطفی با مردان دیگر داشته باشد. بنابراین دختران جوان باید این موضوع را در نظر داشته باشند و به خیال تجدد خواهی طوری عمل نکنند که برای جلب مردان و خودنمایی، حرکات جلف انجام دهند و لباس های نامناسبی بپوشند. آنچه در کنه ذات مردان با تعدیل های متفاوتی وجود دارد آن است که همسر آنان را آفتاب و مهتاب ندیده باشد.
د- سنت های غیر معقول در زناشویی
بعضی از خانواده ها سنت های فرهنگی خود را حفظ کرده و آنها را به دیده احترام می نگرند و عمل می نمایند. از جمله سنت هایی ( خواه خرافی یا معقول) که در این زمینه مطرح است؛ عبارت اند از:
- مرد در خانه تصمیم گیرنده است و زن باید از او اطاعت کند و به طور کلی مرد سالاری حاکم بر خانواده است.
- خانواده به دختر اهمیت نمی دهد و دختر داشتن یک نوع بدشانسی است. از یک مرد مخالف با دختر پرسیده شد که چند بچه داری گفت یکی، آن چهار دختر که به حساب نمی آیند!
- تحصیل دختران را ضروری نمی دانند و معتقدند که کار زن ها بچه داری و خانه داری است.
- زن ها را به صورت های مختلف تحقیر می کنند و آنان را به اسامی ضعیفه ، ناقص الایمان و نظایر آن می خوانند.
- مردها از گرفتن چند زن ابا ندارند.
- انجام ازدواج موقت برای مردان عیب نیست.
- زورگویی و دیکتاتوری به زن و بچه از مشخصات خانواده مرد سالاری است.
- بی بند و باری و فساد و دیر آمدن شوهران به خانه چندان مهم نیست؛ ولی کوچکترین خطا از سوی زن مصیبتی بزرگ است و به شدت با آن برخورد می شود.
- زن ها را به عنوان موجوداتی که باید کار کنند و سهم نبرند؛ می شناسند.
- مرد در ثروت زن و مصرف آن دخالت می کند و هیچ استقلال و شخصیتی برای زن قایل نیست.
- در بعضی از خانواده ها زن سالاری است و زن حاکم بر خانه است.
- در خانواده پدر سالاری که پدر بزرگ و پسران و دختران، عروسها و دامادها هر یک در یک یا دو اطاق ساکن بوده و همه با هم زندگی می کنند؛ استقلال عروس، داماد و بچه ها محدود و پدر بزرگ از موقعیت خاصی برخوردار است.
شیوه هایی که ذکر شد بخشی از سنت های غیر معقول در خانواده هاست. دختر و پسری که بخواهند ازدواج کنند ، بایستی در مورد خانواده مورد نظر خود تحقیق نمایند و در صورت وجود سنت های مشابه آنچه گفته شد جای خود را در خانواده مشخص و ارزیابی کنند و چنانچه حاضر به پذیرش آنها نیستند از قبول همسر از چنین خانواده هایی امتناع ورزند.
هـ - اعتقادات و باورها
علاوه بر اعتقادات دینی و مذهبی جنبه های دیگری را نیز در بر می گیرد که از نظر زندگی خانوادگی اهمیت زیادی دارد؛ برای دختری که تمام هـّم و غمش توجه به لباس و تجملات و خودنمایی است ، تحمل مردی که تمام اوقات خود را به مطالعه می گذراند و توجهی به لباس او و خودش و وضعیت خانه ندارد؛ مشکل است.
در زندگی هر فرد ارزش ها و ضد ارزش های فرهنگی نقش مهمی دارد؛ باید توجه داشت که کدام ارزش و عقیده خوب یا بد است . در اینجا آنچه مطرح است ، اختلاف اعتقادات و باورها و نقش آنها در زندگی
خانوادگی است. این موضوع باید قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد و فرد همسری انتخاب کند که اعتقادات و باورهای او به اعتقادات و باورهای وی نزدیک باشد. در این صورت آنها خواهند توانست با روش های منطقی بر اعتقادات و باورهای یکدیگر تأثیر بگذارند و اختلاف های جزیی را حل و ایجاد تفاهم نمایند.
وظایف مشاوران در امر ازدواج در رابطه با عوامل فرهنگی
1- مهمترین وظیفه مشاوران در مورد دختر و پسری که متدین به دو دین متفاوت می باشند و قصد ازدواج دارند ، آن است که آنان را با پیامدهای چنین ازدواجی آشنا سازند. دختر و پسر ممکن است تحت تأثیر مسائل جوانی به اهمیت اختلاف عقاید دینی توجه نکنند. مشاوران باید محیطی فراهم کنند تا آنان علل ازدواج خود و جنبه هایی را که بدان توجه کرده اند ، بیان کنند. سپس اموری دیگر از جمله اختلاف عقیده دینی را مطرح سازند و در این زمینه به آنان هشدار دهند.
2- مشاوران باید دختر و پسری را که پیرو دو دین متفاوت می باشند، از نظر سطح ایمان در دینی که به آن اعتقاد دارند، بررسی کنند و چنانچه اعتقاداتشان عمیق و ریشه دار باشد ، آنان را به تغییر دین یا مذهب امیدوار ننمایند.
3- مسئله دیگری که مشاوران باید بررسی و اطلاعات آن را به دختر و پسر منتقل نمایند؛ میزان اختلاف عقاید دو دین است. در بعضی از ادیان درصد اختلاف عقاید آنها است. ولی بعضی ادیان اختلاف جّدی و حالت خصمانه نسبت به هم دارند؛ کمک ِمشاور در این زمینه می تواند در تصمیم گیری آنان مؤثر باشد.
4- پیوند همسران متدین به دین و مذهب با سطح اعتقادی یکسان ، بهترین حالت ازدواج است. بنابراین مشاوران باید دختران و پسران را به این امر توجه دهند تا آنان در زندگی زناشویی از نظر تفاوت در اعتقادات مذهبی رنج نبرند و بتوانند فرائض و مراسم دینی را به طور مشترک انجام دهند.
5- در مواردی که پسر و دختر از نظر ایمانی و اعتقادی اختلاف دارند ، مثلاً یکی متدین و مؤمن و دیگری بی بند و بار و به اصطلاح متجدد است ، وظیفه مشاور آگاهی دادن آنان به مشکلات بعد از ازدواج است. این امر چنانچه کاملاً توجیه و تفهیم گردد ، مطمئناً در تصمیم گیری آنان در جهت همسر گزینی تأثیر خواهد گذاشت.
6- در مورد اختلاف آداب و رسوم اعم از این که در دو جامعه یا در طبقات اجتماعی یک جامعه یا راجع به ساکنان قسمت های مختلف جغرافیایی یک کشور باشد ، مشاور باید دختر و پسر را از نظر آداب و رسوم رایج آگاهی دهد و اختلاف آداب و رسوم جامعه یا طبقه اجتماعی هر یک از طرفین را مقایسه نماید. در صورتی که در این مقایسه اختلاف جّدی و مشکل زا وجود داشت؛ باید طرفین را به اهمیت موضوع توجه دهند.
تغییر ویژگی های فرهنگی در بعضی از جوامع به دلیل ریشه دار بودن آنها بسیار مشکل است. گاه این موضوع در مسائل زناشویی زوجین که از دو جامعه یا دو طبقه اجتماعی متفاوت می باشند ، مشکلات جّدی ایجاد می نماید.
7- موضوع لباس پوشیدن از دو جنبه حائز اهمیت است یکی این که پوشش زنان مرتبط با عقاید دینی است و دیگر این که از نظر اجتماعی واجد ارزش است.
بنابراین در ازدواج نحوه لباس پوشیدن نقش مهمی دارد که بایستی زوجین را بدان توجه داد. مشاوران باید در مسائل فرهنگی که برخاسته از اعتقادات و عادات ریشه دار است هیچ موردی را در زمینه ازدواج نادیده نگیرند و به زوجین آگاهی و اطلاعات لازم را بدهند.
8- در مورد رسم های غیر معقول و اعتقادات و باورها که نقش تعیین کننده در ازدواج دارند ، باید مشاوران جداً وارد عمل شوند و در رابطه با باورها و سنت هایی که غیر معقول بوده و ممکن است شالوده زندگی زناشویی را سست نماید ، اطلاعات لازم را بدهند و زوجین را در مورد عواقب بعدی آنها توجیه کنند.